Annons:
Etikettpälsdjursallergi
Läst 2658 ggr
MuffinDigger
11/19/16, 6:58 PM

Hur känns allergi egentligen?

Hur känns det att vara allergisk? Är det lite kli i näsan och ögonen eller är det mycket? Anledningen till att jag frågar är att det kliar lätt i min näsa ibland når jag är med djur. Det är när jag är småförkyld. Är så sjuktrådd att jag allergisk, men antagligen är det väl så att kroppen blir känsligare.

Annons:
OlgaMaria
11/19/16, 9:55 PM
#1

Ja det kan ju vara både lite och mycket. Om det är kaniner framför allt du känt lite reaktion på så kan det också vara halmen du reagerar på. Det är rätt så allergent.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MuffinDigger
11/19/16, 11:37 PM
#2

Det är när jag är lite småsjuk som jag reagerar pyttelite. Och har även varit i stallet jättemycket och kände inte av något då. Så då undrar jag mest om jag har lite allergi eller om det är normalt att vara känslig när man är förkyld.

OlgaMaria
11/24/16, 3:18 PM
#3

Svårt att svara på. Man kan få lite klåda i öron, näsa, hals när man är förkyld, som kan påminna mycket med hur det känns när man har allergi. Det kan också vara så att med tanke på att immunförsvaret är så aktivt när man är förkyld så kan man reagera lite allergiskt när man är sjuk fast man inte gör det annars. Jag tycker i alla fall inte att du har någon anledning att oroa dig eller begränsa din kontakt med djur om du endast får milda symptom då du är sjuk.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sp0ngeb0b
12/9/16, 2:23 PM
#4

Håller med ovanstående. Så länge det inte är något stort problem för dig kan du bara låta det vara, men om du upplever det som ett problem kan du kontakta vårdcentralen.

Upp till toppen
Annons: