Astma

Astma eller dålig kondition?

2017-01-16 22:07 #0 av: Tyraidewald

Okej jag vet intr om jag har astma eller dålig kondition. Min mamma och pappa säger dålig kondtion men jag är inte säker. Jag har gjort tester där det säger att jag ska kolla upp men läkaren.

Jag har svårt att andas när jag springer. Det känns som att jag ska dö typ.
Och jag har svårt att andas vi kyla eller damm

Kan någon snälla svara

Anmäl
2017-01-16 22:14 #1 av: Hera

Bäst är ju så klart att kolla det hos läkare. Ingen här kan ge ett korrekt svar.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2017-01-17 08:51 #2 av: OlgaMaria

Det låter som att du behöver kolla upp det hos läkaren.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-01-17 10:34 #3 av: vallhund

Det finns olika sorters astma, alla beror inte på allergi. Sen finns det förkylningsastma samt köldastma.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2017-01-18 15:42 #4 av: ElisabethB

Säger som de andra, kolla med läkare. Det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite om man misstänker att något inte är som det ska, vilket du gör.

Håller tummarna att det är konditionen, men tycker det låter allvarligare än så.

Förlägen Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. Skämtar

Anmäl
2017-01-20 09:37 #5 av: Agafia

Låter som ansträngningsastma men det kan vara en kombination av olika triggers . Det bästa är att träffa en läkare som ser vad du behöver för hjälp .

Anmäl
2017-07-21 18:17 #6 av: [Roe Deer]

Jag har själv ansträngningsastma som förvärras i kyla eller extrem värme. Det som händer rent fysiskt är att mina lungor slemmas igen varpå det inte går att andas. Jag har fallit ihop/svimmat ett antal gånger pga. detta, så jag undviker att jogga eller anstränga mig utomhus när det är väldigt kallt. 

Som barn fick jag ha en liten astmaspray, men har aldrig behövt den annat än i nödfall. 

Lycka till med andningen!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.