Annons:
Etikettastma
Läst 4815 ggr
Tyraidewald
2017-01-16 22:07

Astma eller dålig kondition?

Okej jag vet intr om jag har astma eller dålig kondition. Min mamma och pappa säger dålig kondtion men jag är inte säker. Jag har gjort tester där det säger att jag ska kolla upp men läkaren. Jag har svårt att andas när jag springer. Det känns som att jag ska dö typ. Och jag har svårt att andas vi kyla eller damm Kan någon snälla svara

Annons:
Honestyisdead
2017-01-16 22:14
#1

Bäst är ju så klart att kolla det hos läkare. Ingen här kan ge ett korrekt svar.

OlgaMaria
2017-01-17 08:51
#2

Det låter som att du behöver kolla upp det hos läkaren.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

vallhund
2017-01-17 10:34
#3

Det finns olika sorters astma, alla beror inte på allergi. Sen finns det förkylningsastma samt köldastma.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

ElisabethB
2017-01-18 15:42
#4

Säger som de andra, kolla med läkare. Det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite om man misstänker att något inte är som det ska, vilket du gör.

Håller tummarna att det är konditionen, men tycker det låter allvarligare än så.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Agafia
2017-01-20 09:37
#5

Låter som ansträngningsastma men det kan vara en kombination av olika triggers . Det bästa är att träffa en läkare som ser vad du behöver för hjälp .

[Roe Deer]
2017-07-21 18:17
#6

Jag har själv ansträngningsastma som förvärras i kyla eller extrem värme. Det som händer rent fysiskt är att mina lungor slemmas igen varpå det inte går att andas. Jag har fallit ihop/svimmat ett antal gånger pga. detta, så jag undviker att jogga eller anstränga mig utomhus när det är väldigt kallt. 

Som barn fick jag ha en liten astmaspray, men har aldrig behövt den annat än i nödfall. 

Lycka till med andningen!

Annons:
Aleya
2018-01-01 19:09
#7

Jag pratade själv med en astmasköterska som sa att det är vanligt att föräldrarna säger åt sitt barn : du har så dålig kondition. Och så är det astma. Så kolla upp detta. Du lär få göra en spirometri som går ganska fort att göra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Forest]
2018-11-21 21:13
#8

Min son märkte jag tidigt på hade astma han var runt 1 år gammal. Han har alltid vart full av spring året runt men det var på höst kanten jag märkte att han pep när han andades o det rossla på ett visst sätt som jag avskyr höra. Min far gick bort i astma när ja var 10 år så kände igen "hur asma kan låta". Jag tycker gott du ska be din mamma eller papoa boka in en tid för kolla upp detta om du är yngre än 18 år. Tycker inte man ska bara vifta bort sånt med säga dålig kondis.

BlåPastell
2018-11-25 20:18
#9

Kolla upp det.

Har det någonsin börjat pipa eller rossla i andningen så är det troligtvis astma och ifall du säger till dina föräldrar att du får svårt att andas när du kommer i kontakt med damm och när det är kallt ute så kan det inte bero på dålig kondition.

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

Upp till toppen
Annons: