Annons:
Etikettövriga-allergier
Läst 3246 ggr
anonymtjej123
2017-01-31 15:08

Allergi gällande navelpiercing

Hej! Jag är en 16-årig tjej som vill skaffa navelpiercing. Jag får skaffa för min pappa, men han låter inte mig göra det om inte mamma också säger ja. Det är det att mamma säger nej. Jag är allergisk mot nötter och pollen. Mamma tror att om jag skaffar navelpiercing kommer jag orsaka nya allergier, till exempel som att jag kommer bli allergisk mot våra nakenkatter. Jag vet inte hur jag ska få henne att låta mig skaffa en. Jag har sagt att risken är liten och om jag nu skulle få en allergisk reaktion får jag det i början och då märker man det vilket gör så att det inte hinner utveckla några nya allergier. Hur ska jag övertala henne och få henne att se att det finns risker för allt och att det inte kommer hända något?

Annons:
Annielle
2017-01-31 15:11
#1

Om du bara använder smycken i titan eller kirurgiskt stål som är det vanligaste med piercingar tror jag inte ens att man kan utveckla allergi eftersom dessa material används när man opererar in grejer i kroppen, men kolla annars med någon som jobbar med piercing för att  vara 100% säker.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
2017-01-31 15:17
#2

Titan är det säkraste. För även kirurgiskt stål kan släppa ifrån sig nickel, om än litet.

jag har aldrig träffat någon som blivit allergisk mot katter pga en navelpiercing.

anonymtjej123
2017-01-31 15:21
#3

Exakt det jag säger till henne. Att jag använder titan. Titan är dyrare och jag vill använda det bästa för min kropp utan att orsaka nya allergier. Dessutom betalar jag själv och det vet mina föräldrar om. Men jag vet inte hur jag ska säga till henne att titan är det säkraste och att det orsakar ytterst få allergier.

anonymtjej123
2017-01-31 16:40
#4

Nu säger hon att det även handlar om hålet man får. Att hålet kan orsaka allergier. Snarare blir det infektioner. Vet inte vad jag ska säga till henne?

[LadyK]
2017-01-31 23:32
#5

Risken för infektioner är ganska hög vid en navelpiercing man måste ta hand om den väldigt noga i början. Men i övrigt är det ingen skillnad från att ta hål i naveln eller i öronen, hål som hål.

Annielle
2017-02-01 09:20
#6

Man får räkna med att det kan ta lång tid innan en navelpiercing läker dessutom.

Min tog ett år innan den slutade att vara sig och läkte helt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
anonymtjej123
2017-02-02 13:57
#7

Alla får infektioner så det räknar jag med, Men hon vill inte att jag ska skaffa för att hon är rädd för att jag ska utveckla allergier pga piercingen/hålet.

Honestyisdead
2017-02-02 14:00
#8

Nej alla får inte infektioner.

anonymtjej123
2017-02-02 16:21
#9

Hon säger att jag tillhör riskgruppen, men riskerna är egentligen lika stora för alla. Nu nämner hon att mitt immunförsvaret är dåligt, det är inte det bästa.

Honestyisdead
2017-02-02 16:28
#10

Tyvärr kan ingen ändra på din mammas åsikt. Så du får nog vänta till du blir 18.

Annielle
2017-02-03 09:17
#11

Det låter i och för sig inte som en så himla bra ide´ att pierca dig när du har dåligt immunförsvar, eftersom kroppen behöver prioritera den inre hälsan först vilket gör att det tyvärr kan bli mer svårläkt, lättare för dig att få infektioner o.s.v. gällande en piercing.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
2017-02-03 14:32
#12

Kan ts mamma lägga fran fakta på det hon påstår så be henne ta fram faktan 

Så vi kan läsa det och hon får inte glöma kjällorna.

Honestyisdead
2017-02-03 14:46
#13

Och tiden går fort. Snart kan du göra det uan målsman

Annons:
Upp till toppen
Annons: