Annons:
Etikettövriga-allergier
Läst 1089 ggr
MagicMuggle
2017-04-26 02:01

tatuering?

Hej jag skulle gärna vilja göra en tatuering men har en fundering. När jag var ca 9 år va jag utomlands och gjorde då en henna tatuering men det visade sig att jag var väldigt allergisk mot något som fanns i den färgen och det blev stora sår med var och sånt. Hade kvar mitt ärr av den tatueringen i flera år. Efter det har jag inte heller kunnat färga håret (mörkare) då det verkar som att det där ämnet jag var allergisk mot även finns i vanlig hårfärg. Färgade håret och hela mitt ansikte + hals svällde upp. Så jag undrar om det är någon som vet om detta ämne även finns i vanligt tatueringsbläck? Har någon av er som varit allergisk mot henna skaffat en tatuering? Jag mailade tatueringsstudion men dom sa att dom inte visste något om det

Annons:
Honestyisdead
2017-04-26 02:15
#1

Eftersom du inte vet vilket ämne du reagerar på är det omöjligt att veta om det finns i olika tatueringsfärger.

punkmusic
2017-04-26 06:22
#2

Jag hade också så, jag var i Turkiet när jag var 9 och blev allergisk. 
Fick avrådan att färga håret men har haft alla möjliga färger från svart-röt, blått osv MEN jag svullnade aldrig upp. Som #1 säger finns det ingen garanti. Om du ändå vill testa då det är din kropp (ha med dig en epipen) undvik åtminstonde röda färger, möjligtvis svart med. Det kanske finns någon annan färg som är liknande, haha…. Hmm blått?😃

nypisnina
2017-04-26 17:28
#3

Innehållet är väldigt olika beroende på bläckets märke, det finns dock svarta färger som i princip bara innehåller kol. Du får prata med en skicklig tatuerare om det här. Har en kusin som är oerhört allergisk och mot det mesta, men hon klarade att bli tatuerad med en sådan färg. Kanske kan du få göra ett test då de lägger lite bläck i ditt armveck och så får du se om du reagerar på det. Bara för att komma någon vart tänker jag.

MagicMuggle
2017-04-27 03:02
#4

Tack för svaren. Frågade som sagt tatueraren som jag vill ska göra min tatuering men han sa att dom inte visste något om det. 

Tror det är det röda ämnet i hennan och hårfärgen jag blev allergisk mot för henna är ju rödaktigt och när jag färgade håret hade jag kopparbrun färg. Kanske kan fråga tatueraren om jag kan tatuera in en liten prick någonstans få se om jag reagerar på bläcket eller inte :)

Testade det där med att lägga färg i armvecket när jag skulle färga håret men då hände inget så vi provade att färga mitt hår men det slutade som sagt inte så bra

Upp till toppen
Annons: