Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1307 ggr
ks172
2/3/18, 12:46 AM

Allergi?

Jag har aldrig varit allergisk mot någonting. I min familj är det ingen som har allergi. På senaste åren har jag haft magproblem och nu är det allergi också, känns inge bra å få problem med hälsan. Nu till min fråga. Vi köpte in en kanin i oktober 2017 och sålde honom den 9e januari 2018. Det började en vecka efter vi köpt in honom. Vi har rensat lägenheten från hö och spån direkt. Det hjälpte inte och nu har jag varit på vårdcentralen och gjort allergi test. Mina ögon reagerar mest, de är torra, kliar,röda, känns trötta(svullna) och nu tror jag har hittat bra allergi tabletterna. Hur lång tid kan det ta innan mina ögon blir bra igen? Det har gått tre veckor nu och det blir inte bättre. Någon som har erfarenhet av det? Jag har förut haft kompisar som jag har varit ofta hos som bodde på landet och de hade hästar, bland annat kanin och jag kom i kontakt med hö och spån men kände ingenting då.


Annons:
OlgaMaria
2/3/18, 5:58 AM
#1

Har du fått svar från allergitestet? Om det bara var allergi i dina ögon så borde det försvunnit nu. Finns olika sorters ögondroppar som hjälper fortare i ögonen än tabletter också. Men kanske du fått någon lättare infektion i ögonen som inte ger med sig? Använder du mascara? Den kan bli infekterad och fortsätta sprida bakterier så att man inte blir av med det ifall man fortsätter använda mascaran. Koksaltlösning går bra att skölja ögonen med och det hjälper både om det är infektion eller allergi, men om det är allergi kan du ha bättre nytta av ögondroppar mot det. Fråga på apoteket.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: