Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 4404 ggr
JoggiT
2/22/18, 5:25 AM

Klåda / allergi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får random utslag och enorm klåda. Har haft det då och då senaste halvåret. Armar, nacke, sida kropp, hårbotten nacke, övre rygg, byxlinningen och nu börjar det komma ner mot smalben och fötter. Det ser ut som nässelutslag men jag kan inte förstå orsaken. Jag har i princip inte ändrat på något speciellt i min livsstil/föda det senaste halvåret. Någon som haft liknande?

Annons:
Tarotstollan
2/22/18, 6:40 AM
#1

Har du bytt tvättmedel? Varit under stress lång tid? Kan vara stress som du inte ens tänker på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JoggiT
2/22/18, 9:44 AM
#2

Måste kolla tvättmedlet. Inte känt någon direkt stress. Nytt jobb dock sen ett år tillbaka men känner mig inte stressad för det. I natt fick jag ex sjuk klåda nere vid smalben ner mot fötterna.

Tarotstollan
2/23/18, 3:32 AM
#3

Jag har själv sådan klåda och den kommer alltid på kvällstid och under natten. Kan klia sönder mig om jag inte tar mina Atarax tabletter.
Läkarna kollade mig flera gånger med allergiutredningar men kom inte fram till någonting särskilt mer än vad de kallade för långvarig mental stress.
Har ätit de tabletterna i flera år nu, hoppades på att jag skulle slippa dem efter ett tag men tyvärr inte ännu.
Det hela utlöstes av långvarig stress av störande grannar, inget som jag förstod innan läkarna började ställa frågor.
Jag tycker du skall söka läkare för hjälp.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

snigelpiga
3/3/18, 7:01 PM
#4

Jag har fått svåra perioder med nässelutslag och varje gång har det kommit fram att jag bodde i bostäder vart hittades vattenskador och mögel.

Ampan1991
2/5/19, 11:08 PM
#5

Hej! Har du kvar detta? Jag har haft samma i flera år utan att komma fram till vad det är. Varit hos allergi läkare som inte heller lyckats ge mig ett vettigt svar. Man blir ju helt galen.

Upp till toppen
Annons: