Kontaktallergi

Sköljmedel & färger

2018-03-02 06:06 #0 av: flocken

I somras bytte jag sköljmedel. Men fortsatte på färgen gult. Sist köpte jag blått i samma märke.
Nu har vi använt ca halva flaskan & har utslag som kliar över hela kroppen. Från små prickar till knappnåls stora. Ingenting i ansikte, hals. Ja där kläder inte ligger på.
Självklart ska jag köpa nytt sköljmedel idag & tvätta om alla mina kläder samt byta lakan.

Men är det sån skillnad på färgämnen?

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2018-03-03 08:43 #1 av: OlgaMaria

Det kan vara skillnad, absolut. :-/ Trist att höra att den var så irriterande, men bra att du byter.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2018-03-03 08:45 #2 av: OlgaMaria

Köp alltid sådant som är allergivänligt!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2018-03-03 09:02 #3 av: flocken

Har nu nästan tvättat hela min garderob, lakan, handdukar. O köpt allergivänligt.

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2018-03-03 18:57 #4 av: snigelpiga

#3  Är den parfymfritt ?

Anmäl
2018-03-03 20:24 #5 av: flocken

#4 Ja Det är den.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.