Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 1876 ggr
Neolinna
2018-03-15 10:41

Röda prickar på magen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft problem med eksem på kroppen, just nu är det på magen… över naveln precis . Blir rött och kliar.. vad kan det va ? Något jag är allergisk mot ?

Annons:
Neolinna
2018-03-15 10:47
#1

Sen brukar det klia mycket i naveln oxå och bli rött där men har ingen bild på det då det ser bättre ut just nu.

Maria
2018-03-15 10:51
#2

Eftersom du har veck på magen så är det inte konstigt om du kan ha besvär med svamp. Det kan klia en del och och bli rött.

Det bästa är att hålla rent och försöka hålla området torrt. Du kan ex. ta lite bomullstyg och lägga emellan så att det inte blir hud mot hud så att säga.

Det finns också olika salvor på Apoteket mot svamp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
2018-03-15 10:56
#3

tvättmedel eller kemikalier i textilen?

Neolinna
2018-03-15 11:54
#4

Maria: Ja så kan det ju va…:( har förr inte haft de där vecket… men lagt märke nu till att jag inte längre kan se naveln när jag står eller sitter….det blir väldigt varmt och kladdigt när jag svettas.. så det är ju inte så konstigt då x) . Tack för tipsen får pröva å ha något mellan eller en salva…

Neolinna
2018-03-15 11:55
#5

Huygens: hm.. jag använder ett bra tvättmedel och inget sköljmedel.. men kanske …

Huygens
2018-03-15 12:11
#6

Jag skulle prova bära en annan tröja. Kanske tvätta en omgång helt utan tvättmedel för att få bort så mycket tvättmedelsrester som möjligt, bara vatten. Kanske även sängkläderna.

Om jag duschar skulle tag tvätta bort allt shampo, hade en bekant som fick utslag av konserveringsmedlet i shampo även om denne spolade länge med vatten.

Annons:
Neolinna
2018-03-15 22:10
#7

Huygens: Tack ska pröva det och se om de blir bättre !

Upp till toppen
Annons: