Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 6839 ggr
Linjen
3/21/18, 10:59 AM

Utredning barn?

Min son blev allergisk mot gräs förra året. Började misstänka det redan året innan, men han reagerade kraftigt förra sommaren. Han fick medicin utskriven som fungerar hyfsat. Grejen är att han har haft exem sedan han föddes och nu har han klåda i ögonen till och från och även på kroppen. Detta har pågått även under vintern. I januari fick han en kraftig reaktion i ansiktet och vi har ingen aning om vad som orsakade det. Nu har jag försökt att få vårdcentralen att göra en allergiutredning på honom, men de har inga tider. Jag förstår ju att de har fullt, men vad gör man? Kan jag vända mig någon annan stans för att få hjälp? Om han är allergisk mot något annat också vill vi ju såklart kunna undvika det ämnet, annars kanske vi bara gör allt värre.  Jag har själv allergier och mycket hänger ju ihop och jag vill att han ska må så bra han bara kan. Någon som har varit med om något liknande? Har ni tjatat eller hur har ni gjort???

Annons:
OlgaMaria
3/22/18, 11:21 AM
#1

Att de inte har några tider låter ju helt absurt. Det är väl bara att sätta in honom på närmsta lediga tid? Sådär kan de ju bara inte svara. 

Men, när det gäller gräs så är ju vete och andra sädesslag besläktat med gräs och det kan vara en bra idé att undvika sädesslag. Tomat, melon, ärtor, soja och jordnötter är också korsallergi med gräs. Se även upp med hö och halm ifall han kommer i kontakt med djur. En jättejobbig sak såklart att undvika sädesslag, men det skulle kunna hjälpa honom från att få förvärrade besvär i framtiden.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Linjen
3/23/18, 11:21 AM
#2

Tack för dina tips.

Ja jag tycker ju också att de kan sätta upp honom på närmaste tid. Men tydligen så funkar det inte så. Den som jag pratade med av väldigt snorkig och nästan otrevlig. Kanske ska ringa igen och hoppas på att jag får prata med någon annan…

OlgaMaria
3/24/18, 7:54 AM
#3

Ja, alltså du har ju rätt att få en tid. Du får ringa igen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: