Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 1403 ggr
Lussan20
2019-02-20 11:01

Nya allergier?

Jag börjar visst att bli allergisk mot mycket bla Ättika, tidiga pollen. Nu när jag började smörja med Voltaren så började jag bli trång i luftrören och yr i huvudet. Har någon också känningar av Voltaren salvan? Mvh/WL🌺

Annons:
Murtagh
2019-02-22 12:51
#1

Jag har inget känning med Voltaren, men jag tar tabletter. En om dagen, så slipper jag allt av allergier. (jag är allergisk mot nestan alla djur, pollen och damm) hvis Voltaren inte fungerar så bra borde du testa ut Desloratadin. Det är receptfritt och funkar jättebra. 

Jag och min sambo har en labradorblanding och det går hur bra som helst :)

(Förlåt om det kan vara svårt att lesa. Jag är norsk :))

Lussan20
2019-02-22 13:15
#2

Jag är 71 år och detta började för 2 år sedan. Jag har en gammal Labrador också, ibland vid fällning undrar jag om jag är känslig för henne också.? 90% Labrador, 10 % schäfer och Golden Retriver. Hon fäller 2 gånger per år, hon är 13 år. En gammal dam, tycker jag mår sämre i lungorna då hon fäller.

Norsk går bra, ser just nu på Andernas makt från Norge. Mvh/WL🌺

OlgaMaria
2019-03-04 18:01
#3

Jag har inte testat Voltaren-salvan men reagerar på många olika salvor. Läste att voltaren innehåller paraffin och det blir jag irriterad i lungorna av. Är mycket känslig mot parfymer och olika sorters dofter och får lätt ont i huvudet eller lungorna av sådant.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: