Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 3653 ggr
Lussan20
3/26/19, 8:16 AM

Pollenallergi

De sista tre åren har jag blivit mer och mer allergisk, Jag är 70 år och trodde det skulle bli mindre ju äldre man blev?

Nu är jag så pollenallergisk, men det tog tid att fatta att det var det jag var. Jag blev så yr och ont i bröstet, bihålorna och blev tät i bröstet.

Det blev alltid värre då hunden varit ute, tills jag fattade att hon drog in pollen i pälsen. Nu borstar jag ur henne innan vi går in, men det svider ändå rejält i bröst och näsa efter promenaden.

Mina tidigare allergier har mest varit doft, insekter och som barn ägg och jordgubbar.

Jag får lite näsdropp, men mest är det huvudet och bihålor och pip i bröstet, fram till ca juni månad. Är det något ni känner igen?

Mvh/WL🌺

Annons:
OlgaMaria
3/26/19, 8:38 AM
#1

Ja vi ärmåmga som känner igen det. Det kunde väl vara bra om du tog allergimedicin den här perioden. Jag tror det är bra för att allergin inte ska förvärras. Desloratadin är så gott som biverkningsfri och finns receptfritt. Jag sprayar också näsan ofta med Renässans som bara är en saltlösning. Bra för att få bort allergener ur näsan. Ger inget skydd mot nya allergener men bra för att tillfälligt lugna och rena.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lussan20
3/26/19, 8:44 AM
#2

Tack OlgaMaria!

Jag köpte ett piller som heter Lorotadin ABECE 10mg. Men detta att skölja näsan ska jag prova också. Jag har en nässköljare. Blir ni så där hjärntrötta och helt dissiga i huvudet också?

Jag bor i Östergötland och läste att halterna var höga på  Hassel tror jag!

Mvh/WL🌺

OlgaMaria
3/26/19, 9:33 AM
#3

Jag blir hjärntrött och dissig i huvudet av Loratadin! Ingen bra medicin tyvärr! Men ja, jag får ont i huvudet av allergin också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lussan20
3/26/19, 9:44 AM
#4

Tabletterna har jag inte reagerat på, men av pollen blir jag helt slut i hjärnan, dissig och yr. Det blir bättre då jag tar tabletten så det måste vara det? Jag har haft flera stroke och trodde först det var detta som spökade.Men efter att jag nu ser hur det sammanfaller i mars varje år så måste det vara pollen. Hittar ingen annan förklaring? Tack för vänliga svar! Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: