Annons:
Etikettinsektsallergi
Läst 3106 ggr
Morris:)
6/6/19, 2:49 PM

Myggbettsallergi

Hej! Ni som med är allergiska mot myggbett vet ni några bra allergitabletter att ta före och efter du fått ett myggbett, och även en bra salva? Själv får jag stora knölar när jag får ett litet myggbett kan även inte sova då så behöver hjälp ganska snart då min allergimedicin inte funkar och samma med salvan!

  • Redigerat 12/16/21, 7:43 PM av DesK
Annons:
tlover
6/6/19, 3:33 PM
#1

Loratadin eller annan allergimedicin dagligen (fråga på apoteket vilka dom har som även fungerar mot bett) och kådsalva funkar bäst för mig

l'm back

snigelpiga
6/21/19, 3:07 PM
#2

Mig har alltid hjälpt mest Tavegyl, de är receptbelagda,  och sedan Kylbalsam på bulorna.

Carmarino
8/2/19, 6:09 PM
#3

Om du tål tea tree olja så testa att hälla lite på en bomullstuss och fäst den över bulan med kirurgtejp eller liknande. Det funkade för mig på getingstick, och jag tror att det även funkar på myggbett. Har dock inte testat det själv, för jag har sådan tur att myggen inte gillar mitt blod.

Det hjälper dock inte mot allergin, men förhoppningsvis lindras även den om bulan försvinner. Testa dock först med lite tea tree olja, för det är inte alla som tål den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
5/25/21, 1:31 PM
#4

Den här diskussionen blir nog aktuell snart igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sindri
5/25/21, 1:38 PM
#5

Om man har turen att kunna åka till Spanien eller känner någon som gör det, så finns där en salva som heter Neosayomol och som är toppen till myggbett, getingstick mm. Jag får aldrig klåda efter myggbett här hemma, men där får jag det och då hjälper den snabbt. Har även fungerat bra på getingstick.

Upp till toppen
Annons: