Annons:
Etikettinsektsallergi
Läst 5306 ggr
Lussan20
2019-08-02 17:58

Getingstick.

Hejsan!

Idag kl 10 blev jag getingstucken. Förr var jag mycket allergis mot stick fick åka ambulans. Men nu är jag över 70 och har inte blivit stungen de sista 20 åren.

Vi var i en närbelägen stad då det stack till rejält vid fotknölen, jag drog upp och såg getingen i skon. Den måste ha krupit in i skon då jag satt på en bänk. Vi hade bara en kylklamp med som vi lade på. Jag kände inget obehag från hals eller huvud, blev lite snurrig efter ca en halvtimme, men det gick fort över. Efter två timmar då vi var hemma igen tvättade vi med sprit smorde på en mild kortisonsalva.

Nu har det gått 8 timmar, jag mår lite illa och fryser. Ligger och håller benet stilla. Svullnaden och rodnaden är ca 2dm runt om. Men jag har värk i benet ända upp till ljumsken. Har ni några tankar? Jag är rådvill tycker det är väl sent för en allergisk reaktion nu? Mvh/WL🌺

Annons:
Sindri
2019-08-02 19:23
#1

Ring 1177!

Lussan20
2019-08-03 07:14
#2

Jag har plågat mig genom natten, foten är som en limpa, den stack tydligen på tre ställen, jag har använt gamla kurer, tog en bit Treo bla och löste upp och baddade med, det lindrade bra. Men foten är svullen idag också, men allergichock kan det inte bli nu. Kl 4 i natt somnade jag, fick ta på mig en morgonrock då jag huttrade i sängen. Bra att veta att jag klarade ett stick denna gång. Men det kan bli värre igen nästa gång. Måste sett roligt ut, där jag hoppade omkring och skrek, med en sko i luften. Så det kan gå! Tack från WL🌺

Pyttelite
2019-08-18 12:46
#3

Är du piggare nu?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lussan20
2019-08-18 14:47
#4

Jag fick åka tre gånger och nu är det 14 dagar sedan, men fortsatt tät i lungorna, trots kortison, 10 Betapred om dagen. Men benet börja gå ner och är mera rosa än vinrött. Värst är lungorna nu. På morgonen kippar jag. Men hoppas det ger sig i veckan som kommer. Det var en svår allergisk reaktion sade de läkare som jag haft kontakt med. Tack för din omtanke…Mvh/WL🌺

Pyttelite
2019-08-18 15:10
#5

Skönt att höra att du är på bättringsvägen men tråkigt att höra att du blev så sjuk. Att ett ben svullnar upp är ju illa nog men att det påverkat luftvägarna låter hemskt. Hoppas att du får en bra höst och snabbt tillfrisknande.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lussan20
2019-08-18 17:19
#6

Tack så hemskt mycket!

jag önskar dig en fin höst och vackra dagar….Mvh/WL🌺🤗

Annons:
Upp till toppen
Annons: