Annons:
Etikettmedicin
Läst 1816 ggr
ebzi
8/16/13, 12:25 PM

Bicom Bioresonansterapi

Jag vet att det finns en annan tråd om samma ämne men jag skapar en ny eftersom jag har några frågor som jag gärna skulle vilja få svr på. 1. Har du genomgått behandlingen UTAN att den fungerade? Vilken/vilka allergier ville du bli från? 2. Om du är skeptisk mot bioresonansterapi, vad tycker du om andra alternativmediciner (som t.ex zonterapi och Akupunktur?) Varför? 3. Om du är skeptisk mot bioresonansterapi, hur farklarar du då alla människor som faktiskt HAR blivit fria från sina allergier med hjälp av bioresonansterpi? 4. Och sista frågan, vilka erfarenheter har du av Allergiklinilen Tyresö?

Annons:
OlgaMaria
8/17/13, 5:48 AM
#1

Du kan skriva en notis om denna tråd i den andra tråden, så kanske fler hittar till denna fråga. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JonasDuregard
8/17/13, 5:05 PM
#2

#0

1. nej

2. Svårt att svara allmänt på. Jag försöker förhålla mig lika skeptisk till allt och granska vilka belägg det finns för att något fungerar innan jag uttalar mig om det. I alternativmedicin är det tyvärr ofta tunnt med sådana belägg (det är det som gör det alternativt skulle man nästan kunna säga).

De specifika exemplen du talar om ger jag inte mycket för. Akupunktur verkar bara vara placebo och zonterapi verkar inte fungera.

3. Det går inte att svara på den frågan utan att medge att många har blivit friska av bioresonansterapi, vilket jag inte tror på.

Ett bra svar skulle kunna vara att det finns en anledning till att man använder vetenskap för att avgöra vad som fungerar och inte bara litar på vandringssägner och liknande. Håller du med om det?

4. Ingen erfarenhet.

ebzi
8/18/13, 1:41 PM
#3

Inga fler?

Upp till toppen
Annons: