Immunterapi och allergivaccination?
Känner någon till något om det här? 🙂
Jag har letat från och till under åren efter ett sätt att bli av med (eller åtminstone lindra) min pollenallergi och även min kattallergi. Jag är så trött att leva på antihistamin varje dag från mars till augusti år ut och år in…
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag rekommenderar bioresonansterapi! =)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Pollensäsongen är här och med den också allergibesvären. För den som inte får kontroll över allergin, trots receptbelagd medicin som kortisonspray och ögondroppar, finns det hjälp att få. I såväl sprut- som tablettform. – Mellan fem och tio procent av alla pollenallergiker är kvalificerade för behandlingen, säger Amanj Saber, läkare på universitetssjukhuset i Örebro.
Läs mer här:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Om man har väldigt mycket så kna man äta Itulasax, i den finns det ungefär en halv björk, på så sätt vänjer man kroppen. Jag reagerade väldigt starkt på den genom att jag fick massvis med allergier, men det är dock ovanligt. Man tar den då varje dag och den smälter i munnen.
Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)
Jag kan väl uppdatera den här tråden sådär 11 år senare eftersom den tydligen postas i fortfarande. 😅
Jag fick ingen hjälp från vården för att bli av med min allergi då den och min astma inte ansågs allvarliga nog för det. Jag sökte heller ingen privat hjälp då saker och ting konstant kom i vägen för det genom åren. Detta var dock för 11 år sen och saker och ting kan se annorlunda ut nu.
Min pollenallergi och kattallergi debuterade ungefär samtidigt när jag var runt fyra år gammal och jag verkar tillhöra den lyckligt lottade gruppen där allergin "växer bort" med åren. Numera känner jag knappt av den alls längre och jag behöver inte medicinera dagligen från februari-mars (beroende på när pollensäsongen drog igång) till augusti längre.
Har jag otur behöver jag som mest ta medicin i upp till ett par veckor (ungefärlig överslagsgissning) under hela den tidsperioden numera, vilket verkligen är som natt och dag jämfört med hur illa det var för elva år sen. Som en extra rolig bonus kan jag numera klappa katter och även plocka upp och bära ut katter jag känner som hamnat i mitt trapphus av misstag utan att allergin reagerar över huvud taget. 😄
#4: Bra med positiva berättelser om att allergier eller överkänslighetsreaktioner kan förändras till det bättre genom åren.
Skönt att det gått i rätt riktning för dig. Det ger hopp för andra.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#5: Jag hörde faktiskt redan på tiden då jag postade inlägget att vissa typer av allergier som debuterar väldigt tidigt i livet har en tendens att kunna minska genom åren. Tyvärr har jag inga källor på det alls utan det är bara hörsägen från olika håll.
Jag är tacksam för att det stämde i mitt fall, men det kan mycket väl bero på andra faktorer så jag tar det fortfarande med en nypa salt.