Allergi mot kyckling?
Ja, hur är det, KAN man vara allergisk mot kyckling? Tycker det låter mycket märkligt och så gör även min omgivning - men jag kan verkligen inte äta kyckling utan att bli väldans kass i magen.
jag tål inte kyckling, och utvecklade senare äggallergi ur den allergin.
#1 vad är sambandet mellan ägg och kyckling där då? oÔ
proteinstrukturen. Höns, kyckling och ägg är ju ganska mycket samma sak om man tänker efter 
#3, haha, så långt tänkte ju inte jag x)

Min son tål inte kyckling, dietisten säger att det även kan bero på fodret dom får, att ¨ån sort kanske kan gå bra men en annan inte.
Vadå son, är han en katt/marsvin/häst, ja vad vet jag? Eftersom att han får foder. (det var inte meningen att kränka om det lät så)
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Kycklingarna äter ju foder som i sin tur kan ge reaktion hos personen som sen äter kycklingen…

#6 Beroende på vilket foder kycklingen får så kan man vara allergisk mot en kyckling men inte en annan. Ber om ursäkt för min dåliga förklaring.
Lite utanför ämnet kanske, men en bekant tål inte ägg så bra. Han tål "mina" ägg bättre från helt frigående höns som enbart får majs och äter det de hittar ute, så fodret är inte helt oviktigt..
Instämmer i att fodret är väldigt viktigt. Samt rådande omständigheter omkring så som stress, pollensesång och annat som allmänt retar systemet.
En stressad vårdag kan jag få anafylaxi av att andas in äggallergener, nu under vintern har jag kunnat äta äggprodukter igen. Börjar väl snart bli dags att fasa över på ägfri kost igen dock, våren är snart här 
Ex är man känslig eller allergisk mot gluten/andra spannmål kan man reagera på kött som blivit uppfött på just det.
Jag blir jätte dåligt i magen av allt kött utom fisk så har valt bort detta. Vet inte varför men troligtvis pga min IBS (är även känslig mot ägg och allergisk mot säd).
Hej! Jag heter Melwin och är runt 11-12 år jag är mycket allergisk till kyckling. Får jag i mig kyckling kan jag dö är detta normalt?
Hjälp, jag heter också Melwin, jag är också allergisk mot kyckling.
Läskig…