Etikettmedicin
Läst 1553 ggr
Hhanniie
2013-09-04, 22:41

Bra medicin?

För att göra en lång historia kort; det är en katt som kommer hem till mig, sover utanför huset tills den får komma in en kort stund innan jag åker till skolan, sedan kretsar den runt huset tills jag kommer hem. Jag planerar att ta den till en veterinär och kolla chip, som det ser ut just nu är den övergiven då den hade halsband första gången jag träffa den men nu går den ''naken''.

Om den är övergiven vill jag självklart behålla den eftersom vi blivit bästisar 🙂

Problemet är bara att min mamma är extrem pälsallergiker, det är jag med men har blivit ''tolerant'' nu, katter/kaniner är svårast men jag har en medicin som funkar rätt bra. Men min mamma vägrar låta mig behålla den då det kliar på henne hela dagen när katten bara varit inne i ca 20-30 min, så är det någon som vet någon väääldigt bra medicin? Jag vill hemskt gärna övertala henne då katten är tamare än en hund, vi gick på ca 2 km promenad hela vägen, och hon bara gick efter som en hund 😃 helt kär i den lilla sötnosen 🐱❤️

OlgaMaria
2013-09-05, 06:06

Jag tror inte det är någon bra idé för er att ha katt. Är man ordentligt allergisk blir det väldigt jobbigt även om man medicinerar. Dessutom blir det dyrt att äta allergimediciner jämt och man riskerar onödiga biverkningar. Dessutom riskerar man att bli ännu mer allergisk och utveckla nya allergier. Det gäller både dig och din mamma. Förstår att du förälskat dig i katten men jag tycker som sagt inte att det är någon bra idé. Kanske finns det någon vän eller granne som vill ta hand om den, så kan du ändå fortsätta träffa katten?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

vallhund
2013-09-05, 16:54

#1 För ovanlighetens skull är jag helt ense med dig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

OlgaMaria
2013-09-05, 18:22

#2 ;-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[ElisabethYL]
2013-09-07, 21:21

Jag är också ense med er..

Själv vill jag jättegärna ha levande växter här hemma men eftersom det skulle innebära konstant medicinering så blir det inga minirosor, våreldar och andra växter.. Får nöja mig med plastväxter..

Tyvärr är det i stort sett samma sits ni är i (även om det är en katt i det här fallet). Själv avlivade jag två kaniner och omplacerade två pga pollenallergi (gräs). Det kan låta hårt - men det finns idag ingen bra allergimedicin utan biverkningar. Konstant medicinering ska man bara ta om det är absolut nödvändigt eftersom man är nästintill garanterad att få biverkningar förr eller senare..

Att en granne tar hand om katten och att du kan träffa den tycker jag låter som den bästa kompromissen i det här fallet. Hoppas du förstår hur vi tänker och menar.

Upp till toppen