tips på tvål för eksemhud
jag har torra händer med massor av eksem på.. å jag har kommit fram till att tvålen jag använder när jag tvättar händerna torkar ut nåt enormt.. de är en vanlig pumptvål. rent "känslomässigt" så känns det som att pumptvålen torkar ut mer än tex en vanlig handtvål jag har från palmolive med olivolja… men finns de nån som har nåt bra tips.. vet at tman inte ska tvätta sig så ofta men menar vill ju gärna tvätta sig efter toan å när man ska laga mat osv.. men vill då ha en tvål som inte torkar ut allt för mycket. nån med samma besvär med sina händer som kanske har en idé? eller nån som har en idé ändå… tips är välkommna vet intevart jag ska ta vägen snart med detta..
www.tvaleriet.se - handgjoda tvålar med naturliga ingredienser
www.pureskin.se - handgjorda produkter med naturliga ingredienser
www.renskonhet.se - certifierade märken -kolla speciellt i + m
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
tack.. ska kollas upp=)
Även Apoteket har tvålar, har inte testat själv - än.

kokostvål ska vara bra.
jag brukar smörja in min son med kokosolja efter bad, han har exem,, jag tycker det hjälper bra. har dock inte provat kokostvål än, men har schampo med kokosolja i som är kanon.
lycka till o hoppas du hittar en tvål som passar dig
På hälsokosten kan man köpa fasta tvålar av olivolja, lavendelolja (tror jag det var) och vatten. Fungerar utmärkt på torr hud.
jag har faktiskt hittat "hemgjorda" tvålar som innehåller olivolja kokosolja osv med bara naturliga grejer.. kötp een i oliv lavendel naturell å citronmeliss.. å har hänt direkt att huden blivit mjukare.. kändes efter första gången jag tvättade mig..=)
Du kan också tvätta händerna med lotion.
Hej, jag har också eksem, började blir riktigt illa. Så nu kokar jag min egen tvål på enbart olivolja och givetvis med lut. men det måste finnas i alla tvålar. Inget färgämne och inget doftämne till att börja med. De har hjälpt både min dotter och mig själv jätte mycket, du kan få köpa för självkostnadspris om du vill.
#8 oj de var inte dåligt=)… vad kostar de då i såfall?

#8 intressant. hur gör du mer exakt? recept.
Apoteket Hjärtats egna handtvål i pumpflaska har fungerat super för mig med torr hy och atopiska och allergiska eksem..
mvh Lisa
Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se
Medarbetare på Kattpolisen
Neutrals flytande tvål är riktigt bra tycker jag och den innehåller inte parfym
Dax har oxå en helt suverän tvättcremé som innehåller olja vilket gör att man inte behöver tvätta bort den med vatten om huden är riktigt irriterad
sen oxå viktigt att smörja händerna med bra kräm själv föredrar jag salva med karbamid så ofta så möjligt är det illa så smörj varje gång du har tvättat händerna
att använda engångshandskar är oxå bra att använda när man riskerar att blöta eller smutsa ner händerna
det finns oxå bomullshandskar att köpa som man kan använda efter man har smort in händerna så slipper man att kleta ner allt och att salvan gnids av händerna