Etikettfödoämnesintolerans
Läst 6949 ggr
blomman88
2013-05-24, 19:12

Bicom bioresonansterapi

(Är ny här på fokus så vet inte om jag postar det på rätt ställe)

Hej!

Jag är en tjej med mycket magproblem. Jag är dålig i magen ganska ofta.. Men så fick jag syn på "bicom bioresonansterapi" och blev väldigt nyfiken kring detta. Är det någon av er som har testat detta? Har behandlingarna hjälp er?

Jag var och testade idag och fick reda på att jag var känslig mot

*mjölkprotein

*laktos

*vetemjöl

*ägg

..och har dessutom för mycket candida i kroppen.

Nu är det så att jag är student och pengarna växer inte direkt på träd för mig, behandlingar kostar 500 kr/gång och jag får väl räkna med 10 gånger minst..

Så, ni som har testat, har ni blivit hjälpa?

Någon av er som har vart känslig mot samma saker mot mig och blivit hjälpta?

Tacksam för svar!

/Humlan

OlgaMaria
2013-05-26, 10:54

Jag har blivit hjälpt. En sak att tänka på är att om du vill genomgå behandlingen så kommer du få bättre och snabbare effekt om du äter hälsosamt under tiden och helst undviker de ämnen du är känslig mot. Antagligen är du väl dålig i magen för att du äter mjöl, mjölk och ägg fast du inte tål det.

Jag har blivit av med min vetekänslighet (bland annat) under behandlingen, men jag har inte ätit vete på flera år och kommer aldrig göra det heller (däremot behöver jag ju inte vara rädd för om jag får i mig lite nån gång). Vete är inte bra även om man tål det, och det gynnar candida bland annat.

Jag är nästan helt säker på att du också snabbt skulle kunna bli av med dina besvär helt om du gick över till en mjölkfri LCHF-kost eller stenålderskost, ev. även utan ägg. Candidan och andra överväxter skulle också läka ut snabbt. Det skulle kunna vara ett sätt för dig att bli bra, men tillsammans med bioresonans skulle du säkert bli ännu bättre och kunna bli av med matkänsligheterna. Ägg vill man ju inte leva utan. :) Och mjölkprodukter är skönt att slippa undvika också.