Etikettfödoämnesintolerans
Läst 6949 ggr
blomman88
2013-05-24, 19:12

Bicom bioresonansterapi

(Är ny här på fokus så vet inte om jag postar det på rätt ställe)

Hej!

Jag är en tjej med mycket magproblem. Jag är dålig i magen ganska ofta.. Men så fick jag syn på "bicom bioresonansterapi" och blev väldigt nyfiken kring detta. Är det någon av er som har testat detta? Har behandlingarna hjälp er?

Jag var och testade idag och fick reda på att jag var känslig mot

*mjölkprotein

*laktos

*vetemjöl

*ägg

..och har dessutom för mycket candida i kroppen.

Nu är det så att jag är student och pengarna växer inte direkt på träd för mig, behandlingar kostar 500 kr/gång och jag får väl räkna med 10 gånger minst..

Så, ni som har testat, har ni blivit hjälpa?

Någon av er som har vart känslig mot samma saker mot mig och blivit hjälpta?

Tacksam för svar!

/Humlan

OlgaMaria
2013-05-26, 10:54

Jag har blivit hjälpt. En sak att tänka på är att om du vill genomgå behandlingen så kommer du få bättre och snabbare effekt om du äter hälsosamt under tiden och helst undviker de ämnen du är känslig mot. Antagligen är du väl dålig i magen för att du äter mjöl, mjölk och ägg fast du inte tål det.

Jag har blivit av med min vetekänslighet (bland annat) under behandlingen, men jag har inte ätit vete på flera år och kommer aldrig göra det heller (däremot behöver jag ju inte vara rädd för om jag får i mig lite nån gång). Vete är inte bra även om man tål det, och det gynnar candida bland annat.

Jag är nästan helt säker på att du också snabbt skulle kunna bli av med dina besvär helt om du gick över till en mjölkfri LCHF-kost eller stenålderskost, ev. även utan ägg. Candidan och andra överväxter skulle också läka ut snabbt. Det skulle kunna vara ett sätt för dig att bli bra, men tillsammans med bioresonans skulle du säkert bli ännu bättre och kunna bli av med matkänsligheterna. Ägg vill man ju inte leva utan. :) Och mjölkprodukter är skönt att slippa undvika också.

Så, jag tycker bioresonans är något att lägga pengarna på, men om du inte klarar av att också göra förändringar i kosten just nu är det kanske inte värt det, då riskerar du få utebliven eller långsam effekt av behandlingen. Men som sagt, du blir antagligen av med dina besvär om du lägger om kosten och tar bort spannmål, socker och mjölk, samt ev. ägg och lägger till nyttiga fetter som kokosolja, olivolja, djurfett.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

blomman88
2013-05-27, 11:14

Tack så mycket för ditt hjälpsamma svar :)

Jo jag ska göra allt i min makt att undvika dessa.. vore ju skönt som du säger att slippa undvika åtminstonde ägg i framtiden.Eller att slippa bli dålig i magen om man skulle äta det någongång.

Kommer fortsätta med behandligen och om det är någon annan som är intresserad av detta så skriver jag gärna hur det går för mig!

/Humlan

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

OlgaMaria
2013-05-27, 11:30

Vi vill så klart veta hur det gått för dig längre fram!! :)

Kvalstret
2013-05-30, 23:06

Hej!

Fråga är om det bara är vetemjöl eller om det är gluten du inte tål?

Jag håller med TheresiaW ovan att du borde verkligen ta bort dessa livsmedel ur din kost. Det betyder kanske att du får baka lite mer själv men det kan det kanske vara värt för att få må bättre. Speciellt om man tänker i det långa perspektivet. Allergier är inte att leka med och kan ställa till med mycket problem i kroppen om de får gå obehandlade under lång tid. Bioresonansterapi har jag ingen personlig erfarenhet av änsålänge… 

Lycka till!

blomman88
2013-06-02, 18:04

Hmm lite osäker men hon sa något om gluten och att det bara var vetemjöl som jag reagera på.. 

Ja jag kör detta fullt ut nu, inte så svårt att köra det hemma men det är ju nästan omöjligt att gå på restaurang :/

Magen har verkligen lugnat ner sig sjukt mkt men i helgen då jag drack alkohol så blev jag sjukt dålig i magen, vilket jag inte annars blir när jag dricker alkohol.. Kan magen reagera på alkohol mer nu när jag inte äter det andra?

OlgaMaria
2013-06-02, 19:55

Kan det kanske vara så att du inte märkt att du blivit dålig av alkohol innan för att du redan var dålig i magen innan du drack? Jag vet inte riktigt, men tänker att nu när du blivit bättre då märker du nog av skillnader i hur magen reagerar desto mer.

blomman88
2013-09-12, 10:21

Hej! Ville bara "meddela" att jag i stort sett är fri från min IBS… Jag har följt denna kostråden strikt i 2,5 månad och magen har lugnat mer sig något väsentligt!! Vill poängtera att jag tidigare gjort både gastroskopi, koloskopi och mjölktest och tom ultraljud och det har inte visat något! Jag ska hålla detta i ett år nu och efter det kommer jag förmodligen ha en vanlig fungerande mage!!! Efter haft dessa problem i 5 år så förstår ni att jag är överlycklig … :-)

OlgaMaria
2013-09-12, 11:34

Underbart! Glad för din skull!

Upp till toppen