Allergier iFokus

Allergier

Etikettfödoämnesintolerans
Läst 6135 ggr
JohannaEkroth
0

Fungerande laktastabletter?

Jag har laktosintollerans och börjar bli desperat efter mjukglass(!) Foten i munnen

Undrar om det finns någon sort med laktastabletter som faktiskt fungerar?

Har provat Laktasin för några år sedan, men det var ingenting som fungerade…

Behöver tips och råd.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Fröken P]
0

Jag använder Lactrase det fungerar jättebra!

JohannaEkroth
0

Finns de på apoteket? FörvånadSkrattande

[Fröken P]
0

Jadå, kika på apoteket.se så ser du priser och förpackningsstorlekar :)

JohannaEkroth
0

Tack så jättemycket! Kyss

[Fröken P]
2

Vassego! :)

silverhuldra
0

Ibland behöver man ta en större dos än 1 tablett innan, prova dig fram.

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
1

här finns bra info om Lactrase:

http://www.lactrase.se/sv/lactrase

[Fröken P]
0

Hur har det gått ts, har du testat Lactrase?

JohannaEkroth
0

Nej, har inte haft råd att köpa dem än.. Obestämd

[Fröken P]
0

Okej, jag började med att köpa 30 st, de fanns inte i mindre förpackning just då, men nu köper jag de stora burkarna på 100 st, det blir mycket billigare i längden. 59 kr kostar det för 10 st tror jag.

silverhuldra
0

Vi använder inte laktrace så mycket utan föredrar att sattsa på helt laktosfritt när det går, + att sonen tål lite laktos någon gång ibland dock inte varje dag. Så här räcker 10 tabletter långt Skrattande

#0 berätta sen gärna då du har provat, för det är ju så att tabletter fungerar olika bra för olika personer, det gäller bara att hitta rätt sort för sig själv.

Mvh. Silverhuldra

RobinEH
0

Jag använde lactrase för några år sedan. Brukade stoppa i mig runt 8 tabletter. Sen räckte inte ens det. Då la jag ner och nu använder jag bara laktosfria produkter.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

silverhuldra
0

Oj 8 tabletter, det är bra många fler än vad som rekomenderas. Jag förstår att du slutade. Här räcker nog 2 tabletter men vi brukar ändå bara köra med laktosfritt istället.

Mvh. Silverhuldra

RobinEH
0

#13 Jovars, rekommendationen var ju 1-2. Första gången jag använde dem så tog jag två stycken för att vara säker och åt ungefär 0.2 liter glass. 3 minuter efter att jag ätit upp så satt jag inte i soffan längre. x_x Därefter höjde jag dosen. Sedan forsatte jag att höja dosen. Till slut blev det för dyrt. ;)

silverhuldra
0

Har full förståelse för att det blev för dyrt Glad

Mvh. Silverhuldra

[Torahzen]
0

Jag tar prolaktas. Då räcker det med en om dagen så det blir billigare än laktrase.

RagnarDivis
0

Min kompis har nåra tabletter som funkar JÄTTE bra på henne jag ska ta reda på var dom heter!!Glad

silverhuldra
0

Det är så att man måste prova sig fram till vilken tablett som passar en bäst, våra kroppar tillgodoser sig tabletter på olika sätt så det som funkar för mig, funkar kanske inte för dig.

Jättebra med många tipps på olika tabletter att ta vid laktosintollerans.Skrattande

Mvh. Silverhuldra

Zepp
0

Altså, mjukglass är rena laxermedlet oavsett om man är laktosintollerant!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

sorthy
0

Det finns en produkt som är tillverkad i Österrike som sedan någon månad går att köpa i sverige. Den heter Lactosolv. En tablett klarar av 6,5 g laktos, dvs ca ett glas mjölk eller en glass. Överkomligt pris också ca 3-4 kr /st. Perfekt när man vill ha en glass, på restaurang eller middag hos släkten. Den fungerar verkligen.

grodprinsessa
0

För mig funkade laktasin så sjukt mycket bättre än lactrase =O

Tog du tillräckligt många? jag brukar ta 3

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

silverhuldra
0

Ja det är ju så att antalet tabletter som man behöver ta är väldigt individuellt

Mvh. Silverhuldra

Bellbooh
0

För er som vill äta god glass utan att få laktosbesvär så rekommenderar jag Tofuline glassar. Tycker själv att det är mycket godare än vanlig glass. Smaken vanilj är otroligt god. Vill du ha andra smaker så är det bara att lägga på choklad, eller fruktsåser osv på det.

[Torahzen]
0

Tofuline är bäst! Och så blir man fort mätt så man orkar inte äta så mycket!

RobinEH
0

Personligen föredrar jag alvestaglass. De har dessutom glassar som är sockerfria och utan tillsatt socker.

[Lilla Fröken]
1

Jag använder Lactrase. Köper burkar på 100 st. Det blir ett billigare styckpris, och det är bra att ha hemma och även i handväskan. Vägrar äta laktosfri glass, då det smakar som papper. Inte gott alls med andra ord :) Jag föredrar glass som den är, utan såser, topping eller vad det nu kan vara. SIA glass i de små burkarna är väldigt goda ^^