Mjölkfria maränger
Hej, är det någon här som känner till något företag som gör mjölkfria maränger? Alla jag hittat på affärerna här innehåller mjölkprotein.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Det är tyvärr oerhört svårt att hitta mjölkfria maränger i affären
det kan finnas dock Matric Marängdroppar från Toscana dock så är det pyttesmå maränger men funkar helt oki till glass m.m
annars så får du baka egna maränger…..
#1 Tack för tipset!
Det är ju knepigt att de måste ha mjölkprotein i dem, det har man ju aldrig hemma när man bakar maränger. Marängbottnar har jag hittat någon gång men inga maränger.
Anna-Karin
#2 instämmer tror jag läste nånstans att det är billigare att göra marängerna på mjölk istället för på ägg 🤔
själv tycker jag det är oerhört knepigt att man gör maränger på mjölk istället för ägg….gör man maränger hemma så är det ju äggvita och socker man använder
Superlätt och göra egna:)
Att göra maränger är ingen konst men nu var vi ute efter att köpa. De jag fick tips om ovan säljs tyvärr inte någonstans i hela Hälsingland enl leverantören.
Anna-Karin
Det brukade finnas förr i tiden, men jag har inte sett dem på ett tag och jag minns inte märket.. Till stor hjälp, eller hur ;) Jag övergick sedermera till att alltid göra egna.
Som #4 skrev, så är det superlätt att gör egna. Jag är allergisk mot mjölk och jag har varit på Ica och frågat om de kan göra personliga mjölkpris maränger. Det var helt självklart för dom stormade skulle göra det.
Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus
Mjölkfria ska det stå, inte mjölkpris.
Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus