Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 4736 ggr
[Lilla Fröken]
1/1/14, 4:18 PM

Reagerar du på obehandlat trä/spånskivor?

Jag kan bara köpa möbler som är behandlade, inga omålade ytor for förekomma. Spånskivor är hemsk för min astma. Är t.o.m. lite allergisk mot min skinnväska så den används sparsamt. Har du också såna här tråkiga problem?

Annons:
OlgaMaria
1/1/14, 4:49 PM
#1

Jag reagerar lite grann på det, i alla fall har jag gjort det. Det var ett tag sen jag hade chansen att känna efter. :) Däremot sov jag i ett rum på jul där jag fick allergi på natten. Undrade om det kunde vara mögel men det trodde inte de som bodde där. Det stod ett par gamla möbler i rummet som hade öppna träytor på insidan. Kanske jag reagerade på dem?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Lilla Fröken]
1/1/14, 8:10 PM
#2

Det är ju möjligt. Man kan reagera mot många saker har jag kommit underfund med ;) Kanske var det tyget i möbeln? Damm?

OlgaMaria
1/1/14, 8:30 PM
#3

Ja precis man kan ju det… :) Damm eller kvalster borde det inte ha varit (det var städat (och jag brukar inte reagera så starkt på damm) och jag hade mina egna sängkläder, täcke och kudde).

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Lilla Fröken]
1/1/14, 9:53 PM
#4

Jag kan reagera på tygsoffor då det kan samlas mycket damm i. Så tyvärr blir det bara läder (look) hos mig. I fortsättningen när jag köper möbler så måste jag få produktinfo så det inte blir något tok. Men trämöblerna som var gamla, var de inte lackade eller betsade?

Upp till toppen
Annons: