hjälp, är detta allergi?
Ser ut som det tycker jag
Det kan nog vara allergi. Det kanske är lugnt om du bara klär på dig ordentligt innan du är med djuren.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
fiinns det tabletter för detta?
Jag är allergiker och använder tabletter men har dock inte den typen av allergi.
Ja, allergitabletter lär lindra dina symptom. Men det lär ju lägga sig av sig självt till imorgon också.
Allergitabletter är bra, men det är ännu bättre om du skyddar huden när du är med djuren.
Finns receptfria tabletter på apoteket du kan pröva.
#7 okej tack :) jo det lägger sig efter några timmar , men bruka oftas klia, ska försöka att skydda huden mer :)
var mest rädd att det var för allvarligt så jag inte borde ha djuren :/
#8 Om du inte upplever andra besvär så kan du nog ha kvar djuren. Men jag tycker du ska försöka tänka på att skydda huden så den inte blir ännu känsligare. :)
Jag tror också att det är allergi av något slag…
Säger som TheresiaW, men med tillägget att du bör nog tänka dig för både en och två gånger innan du köper nya råttor - mycket med tanke på deras livslängd och de banden man knyter till sina husdjur…
Ser ut som bara rivmärken av att djuren klamrat sig fast på kroppen.Är det bara jag som ser det?
Så där ser jag också ut när jag haft kattklor och gerbilklor i huden :) Tipsar även om Hydrocortisonkräm som dämpar klådan och svullnaden (svag kortison)
sålänge du inte får svårt att andas så är det mest irriterande. Försök dock att skydda huden då reaktionerna i framtiden kan bli värre om du triggar dem
kan hålla med om rivmärkena men mitt i det på bilden så ser man två prickar/ upphöjningar och jag slår vad om att de är boven som kliar…
Så där får jag när jag har haft hudkontakt med vissa djur (t.ex katter, klor och saliv) och är allergisk mot alla pälsdjur. För mig har allergitabletter inte fungerat särskilt bra men hoppas det löser sig för dig!