laktosfri choklad?
hej vet någon vart ja kan handla denna chokladen.
evigt tacksam

Följer!
Kan,inte hjälpa dig med just den men,de flesta sorter mörk choklad med hög kakaohalt är laktosfria.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Den är ganska ny på svenska marknaden men den bör finnas inom kort hos de flesta stora ICA och Coop. Fråga efter den i din butik så kanske de kan ta hem den. 🙂
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
#2 Och äckliga ;) Eller åtminstone inte alls samma sak som mjölkchoklad.
#3 Otroligt glädjande, hurra!!! :D
Åh såg nu att det är mjölkchoklad du frågar om. Sorry. Hoppas du hittar den snart och att den är god!
/ Skogshumblan
Jag har bara sett chokladen hos Ica
det verkar oxå ha varit lite problem med chokladen då den först dök upp i affärerna och sen försvann igen väldigt snabbt…får att nu återigen finnas i affärerna…varför vet jag inte riktigt men det kan ha varit att den är väldigt eftertraktad
hittade chokladen idag på Ica igen mumsar just nu på varianten mjölkchoklad med hasselnöt 😃 så fruktansvärt god
#2 har du verkligen läst på chokladen i butiken? jag tror inte det
det finns oerhört få märken med mörkchoklad som är laktosfria tyvärr inte ens Marabou är ett alternativ läs ordentligt på förpackningen innan är mitt råd……
Eftersom jag själv är laktosintolerant så har jag självklart läst. Men det är skillnad på mjölkchoklad och mörk choklad ;)
/ Skogshumblan
I äkta mörk choklad får det inte finnas mjölk överhuvudtaget, gör det det så räknas det som sämre kvalitet och inte äkta mörk choklad. Rikitgt fin mörk choklad får endast innehålla kakaomassa, rårörsocker, kakaosmör och bourbon vanilla.
/Sjöis
Lindh och valhronas mörka choklad , dyra märken jag vet, funkar.
/ Skogshumblan
#7 Frågan är ju om DU läst ordentligt på förpackningarna med mörk choklad. De flesta är ju fria från laktos.
Vet någon om denna chokladen är mjölkfri eller bara laktosfri? Endel produkter som kallas för laktosfria brukar nämligen vara helt mjölkfria ibland.
Det får inte stå mjölkfri om sen inte är det. Så står det laktosfri är den inte säkert mjölkfri. *luddigt*
/ Skogshumblan
#2 #10 #11 jag vill väldigt gärna veta exakt vilken mörk choklad som ska vara mjölkfri och eller laktosfri…..
lindt hmm jovisst en sort som är nån mint variant….nån mer har då inte jag hittat…..så det vore bra om nu någon som så bestämt hävdar att sån choklad ska finnas skriver ner märke och sort…..
när jag har letat choklad i affärerna så har jag då inte hittat nån mer än Lindt varianten som är rätt äcklig….Marabou har ju tidigare vart mjölkfri men inte längre
och sen då denna nya chokladen som är laktosfri som har kommit nu…
#12 den chokladen som omnämns i Trådstarten är endast laktosfri det står även det på förpackningen
Till exempel Valrhona, Michel Cluisel, Green & Black's, Mascao, Divine och Marabou Premium, plus att det finns en massa lokala chokladtillverkare som gör egen mörk choklad.
/Sjöis
#12 När det heter mjölkchoklad så innehåller det någon form av mjölk. I vanliga affärer har jag aldrig hittat mjölkfri choklad, annat än den mörka då, men det finns många webbshoppar som säljer chokladkakor gjorda på rismjölk.
#14 Ibland är produkter helt mjölkfria även fast det bara står laktosfri :) #16 Tack för länkarna!
Ica Maxi har denna choklad!! Såg dem vid kassorna härom dagen 👍