Etikettpollenallergi
Läst 3293 ggr
InteAlls
2014-01-10, 12:32

Pollenallergi i december?

Är det någon annan här som välsignats med svår pollenallergi? I början av december började mina ögon klia och det blev ohållbart att ha linser, optikern kom med domen: allergi. Jag har oroat mig för att min hundallergi hade blivit värre innan det slog mig; pollen! Jag har kört på mina mediciner ett tag nu och det har blivit bättre, någon annan som märkt av den milda ickevintern här?

OlgaMaria
2014-01-10, 12:36

Hmm… det skulle väl kunna vara många andra saker än pollen? Jag märker då inte av något pollen nu, men jag är inte så väldigt allergisk mot pollen längre. Om du har svår pollenallergi är det ju troligt att du också är känslig mot flera andra saker. Dessutom hjälper ju pollenmedicin även mot hundallergi, så du kan nog inte utesluta att det beror på det, eller?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

InteAlls
2014-01-10, 12:43

#1 Nä jag vet att den hjälper mot hundallergin också såklart :) Men jag hörde att SvD hade skrivit om att hasseln har börjat sprida sin pollen redan i december. Min allergi mot hundar är så pass mild att jag utan problem går utan medicin hemma när det inte är pollensäsong, därför tror jag inte att det var de som utlöste min reaktion. Men man vet ju tyvärr aldrig. Dock är det dags för mig att börja med medicinerna nu i alla fall, min allergi börjar ofta i januari även när det är snö i Sverige :/

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Giberg
2014-01-10, 12:43

Det hände nått liknande för mig för några år sedan i december och då var sa läkaren att det kunde vara hassel. Vet dock inte om det är några vetenskapliga belägg för det eller hur milda vintrarna behöver vara. Så endast en liten tanke.

OlgaMaria
2014-01-10, 12:49

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

InteAlls
2014-01-10, 13:04

#3 All empirisk erfarenhet är bra erferenhet, tack för input!

#4 Tack för länken, då bestämmer jag att det är därför jag har jobbigt med ögonen!

Portie
2014-01-16, 16:29

Jag har också haft problem med kliande ögon och rinnande näsa ett bra tag nu, känns precis som allergi.

Upp till toppen