Etikettpollenallergi
Läst 2646 ggr
Gronstedt
2014-02-13, 13:01

Pollen?

Kan det finnas besvärande pollenhalter redan? Jag bor ett par mil norr om Gbg och här har det varit plusgrader dygnet runt i snart 2 veckor - och ögon och näsa rinner. Någon som vet?

[VSK]
2014-02-13, 13:09

Hej igen 🙂

Jo det tror jag absolut, för jag har ju pollen (nästan alla sorter) och en normal vinter när snön smält så pass att gräsmattorna börjar titta fram så känner jag av det ca en vecka efteråt..

Aerius funkar mkt bra på mig. men alla läkare vill inte skriva ut det av nån anledning.

OlgaMaria
2014-02-13, 15:21

Ja, Hassel och Al kan komma igång under februari.

#1 Det är nog för att den är dyrast. Men bäst, enligt mig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Ladydragon
2014-02-14, 03:41

Det kan vara pollen själv börjar jag känna av det lite grann

tittar man på en pollenkalender så är det Hassel som kan förekomma just nu i februari  länk pollenkalender

93mli
2014-02-21, 16:57

Jag brukar reagera rätt mycket i samband med att snön försvinner kring april och alltid trott att det var pollen. Men hallå, hur mycket pollen finns det då? Inte särskilt mycket, inte där jag bor, och i synnerhet ingen björkpollen som är det jag brukar reagera på. Så nu har jag på senare tid kommit fram till att det mest troligt är snömögel. Kanske kan vara det du också reagerar på?

addapadda
2014-02-21, 21:25

Detsamma jag brukar också känna av hassel och al vid den här tiden.🤔

Tror att det är det.

[Lilla Fröken]
2014-02-22, 13:15

Det är bra att börja med allergitabletter några veckor innan man räknar med att pollensäsongen börjar. Så vet man att man är känslig så kanske det är dags att börja nu?

Gronstedt
2014-02-24, 14:43

När jag tittade närmare efter så var alarna fulla med lila hängen ett par dagar efter att jag skrivit frågan, så nog är de i gång. Dagar när det regnar hela tiden, eller när det är frost, så har jag inga besvär.

Det retar mig att jag ska bli allergisk vid dryga 40 års ålder när man aldrig varit det förut - jag har liksom inte vant mig vid att tillhöra de allergiskas skara!

OlgaMaria
2014-02-24, 14:54

#7 Ja, drygt är det, i alla åldrar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen