Många 'vaglar' på kort tid?
Efter att ha råkat somna någon timme på soffan i Fredagskväll vaknade jag med något som jag trodde var en vagel, väldigt svullen under ögat mellan näsan och ögat, alltså lite längre ifrån fransroten. På lördagsmorgonen vaknade jag med tre nästan mini utslag som påminde lite grann om finnar under ögonbrynet och en 'bula' mellan ögat och tinningen. Idag har jag fått en mer vagel liknande på ögonlocket precis på fransroten och två 'mindre' under ögonbrynet på andra ögat och en sk. bula mellan ögat och tinningen även där. Förstår om det låter rörigt men undrar nästan desperat om det kan vara någon allergi? Så många på kort tid känns ovanligt. Då jag inte haft problem med finnar tidigare heller.. Tack på förhand!
Svårt att säga vad det kan vara. Är det bara ena ögat och området runt det som är drabbat? Kan det vara något skräp som infekterat området undrar jag? Var du sminkad när du somnade?
Att det handlar om en allergi är svårt att säga. Finnar är inte ett direkt allergisymptom, även om finnar ändå kan uppstå när vi äter viss mat. Har du ätit något speciellt som du kan tänka gett upphov till detta?
Hoppas att detta lugnar sig snart. Håll rent under tiden och undvik smink. Inte roligt om man får en infekterad vagel.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Tror jag hade smink ja, men har somnat med sminn förrut utan problem.. Det började vid ena ögat men spred sig till andra. Idag vaknade jag dessutom upp med två till.
Ibland kan ju ens smink blir infekterat med bakterier så att man måste byta ut sitt smink för att inte smitta ner sig själv.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus