Etikettallmänt-om-allergier
Läst 2105 ggr
Mantissa
2014-04-20, 11:27

Multivitamin?

Kan man vara överkänslig mot multivitamintabletter? Jag mår illa 10-15 min efter att jag tagit en sen spyr jag. Sen är det bra. Jag har uteslutit allt annat, det är bara multivitaminen kvar som är gemensam för dessa attacker, men kan van verkligen vara överkänslig/allergisk mot vitaminer?

OlgaMaria
2014-04-20, 20:04
#1

Det är ju inte helt lätt att veta vad det beror på men du ska ju absolut inte ta dessa om du reagerar så. Det kan ju vara någon intolerans, men också att du kanske har för mycket av något av näringsämnena i tabletten, överdosering så att säga.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Mantissa
2014-04-20, 21:41
#2

Jag tycker att kroppen inte borde kunna känna vad för vitaminer/mineraler det är i dem förrens efter de lämnat magsäcken i alla fall och inte strax efter att jag tagit den. Kan de sätta i någon sorts bindningsämne/färgämne i dem kanske som man kan reagera på?

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

vallhund
2014-04-21, 04:34
#3

#2 Ja det är troligast.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen