Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 1778 ggr
marre96
2015-03-19 02:15

Allergi?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Började klia i händerna och under fötterna i förrgår när jag vaknade på morgonen hade jag röda fläckar över hela händerna och som svullnader/blåsor på fingertopparna. Kliar lite ibland men känns som brännskador i händerna och går som stickningar i både händer och fötter och börjar bli så i hela kroppen nu. Var på vårdcentralen och dom verka inte veta vad det var. Bara att jag skulle ta på kortisonsalva. Någon som varit med om något liknande?? Börjar bli orolig… :/

Annons:
[EvelinaL]
2015-03-19 02:48
#1

Det enda jag kan komma och tänka på är när jag hade detta. Dock passar det ju inte helt in. 🤔

marre96
2015-03-19 02:55
#2

Stämmer inte alls in :/ tänkte om det var nässelutslag men dom på vårdcentralen verkade ju inte ens veta vad det var när jag föreslog det…

OlgaMaria
2015-03-19 08:58
#3

Vad märkligt! Har du någon form av allergi som du känner till eller misstänker? Allergier brukar jag oftast inte dyka upp från en dag till en annan hux flux.

Har du haft några andra märkliga symptom? Som kommit plötsligt och sen försvunnit? Tänkte om det kunde vara skov av något neurologiskt. :-/ Men det är bara en vild gissning.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

marre96
2015-03-19 15:44
#4

Har aldrig haft några allergier. Är väldigt tålig mot kemiska saker och aldrig varit med om det här förut :/ det enda jag tycker är konstigt är den typen av pirrningar jag får i händer och fötter som kommer och går och som ibland sprider sig i hela kroppen…

OlgaMaria
2015-03-19 18:23
#5

#4 Det kan ju höra ihop på något sätt. Du borde ta upp det med VC. Om det är något neurologiskt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[kerstinthemilklover]
2015-03-22 09:11
#6

Så där fick jag av att ha provat skor i en sportbutik. Då hade både hände och fötter direktkontakt med materialet. För min del så visade det sig att skorna var sprayade med någon giftig impregnering.

Annons:
marre96
2015-03-22 13:30
#7

Låg hemma i 2 dagar så hade inte rört vid någon som jag inte brukar ta i och kortisonsalva kändes som om någon satte eld på mina händer så det gick inte :/

OlgaMaria
2015-03-22 13:33
#8

Så ska kortison inte kännas. Låter som att dina nerver hittat på något tok.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: