navelpiercing
hej! jag har en fråga.. tycker ni att jag ska ta ut min navelpiercing? detta är andra gången jag ta en navelpiercing.. första gången så lossnade skinnet ifrån den så jag typ drog bort den då de bara satt 1mm skinn kvar.. hur tycker ni att jag ska göra? ska jag ta ut den? vill inte ha sånt himla fult ärr i onödan som ja fick sist, de se inte alls kul ut.. hoppas någon kan hjälpa mig :)
Hellre ett ärr än att det ser ut sådär! har din kropp redan stött bort smycket en gång så lär den göra det igen. Ju förr du tar bort den desto bättre.
/Christine
jo men menade att om jag låter den vara och den lossnar av sig själv kommer jag få tt skit fult ärr.. dock vet jag inte hur det blir om jag tar ut den? någon som vet om det blir ett stort fult ärr eller ungefär hur det kommer att se ut?
#2 - Det blir garanterat fulare om du väntar med att ta bort den. Dessutom är det inte bra för kroppen.
/Christine
Håller med Christine. Tvätta sen med koksaltlösning så kommer det nog läka fint.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
jag tog bort den helt.. har tvättat med servetter från Blomdal använt plåster när jag ska ha gjort det och även tvättat med koksaltlösning.. o ändå e de som de e.. så jag tog bort den.. eftersom de blev så första gången med så vågade ja inte chansa ..
Du kan ju vara allergisk mot metallen.
Var har du gjord den nånstans? Vad innehåller dessa servetter?
/Christine
i Jönköping på klipp-it jag köpte Blomdals egna servetter till piercingar som man ska använda
#6: ja jag tror att deb hade migrerat ut ett bra tag o då stötte kroppen ut den mer o mer.. de e vanligt att kroppen stöter ut den i o med att sen sitter just på naveln..:/
Theresia: ska jag fortsätta tvätta med koksaltlösning även att jag har tagit ut piercingen?
Theresia: ska jag fortsätta tvätta med koksaltlösning även att jag har tagit ut piercingen?
#10 Ja, det tycker jag. Till det ser fint ut.
Du ska aldrig ta piercingar på frisörsalong med pistol! Och man ska inte använda annat än koksaltlösning till rengöringen. Detta kan vara orsak till att det blivit som det blivit. Gå till en redig piercare nästa gång som vet vad hen sysslar med!
/Christine
Christine L: det gjorde jag, han på klipp it e utbildad piercare o hon på Blomdal som ja ringde o frågade saker till visste till o med vem han var.. o i Jönköping e han "känd" för alla mina kompisar ha tagit där o e hel nöjda så de e inte sakerna de e fel på. de på Blomdal som säljer plåstrena o smyckena säger stt man ska använda deras grejer!! han visste exakt va han sysslade med o är verkligen skit duktig o förra gången tog ja de på ett annat ställe då använde ja inte servetterna o de blev likadant!! så de e inte produkterna från Blomdahl de e fel på!!
och han använde kanyl inte pistol :)
Frågar du på Bodyart iFokus så kommer ingen rekommendera dig blomdals grejer, för de är ärligt talat skit.
/Christine
de är de ingen av de ja känner som ha piercing säger att de e dåliga utan snarare tvärtom att de som inte e Blomdal e dåligt osv.. så de e ju olika från person till person :)
Det finns ju en anledning till att ingen piercingstudio köper deras grejer ;)
"Alla du känner" är liksom en droppe i havet. Och nej, såhär går det inte till när man tar med kanyl.
/Christine

:S Sådär gör man inte bra piercing! My god. Kan bara hålla med Christine, det där är skit och kommer inte bli bra.