Allergisk?
Har på senaste tiden haft problem med min näsa/bihålor. Har sedan okt/nov haft otroligt svårt att andas, täppt i näsan samt även näsblod så fort jag är hemma hos min föräldrar. Där vi har katter, hund och även en pygmeigelkott. Har själv märkt att det är mest runt igelkotten jag har fått problem. Så fort jag är hemma hos min pojkvän (helt djurfritt hem, då han är pälsallergier) så märker jag att min andning och bihålor lättar.
Äter även antihistamin - loratadin, på order från HC som även de har lättat på min näsa.
Var på sjukhuset för nån dag sen och tog blodprov där dom ska se om jag är allergisk men vet ni/någon om detta är ett tecken på pälsallergi/igelkott ev om det är kvalster/damm?
Det är solklara symptom på både pälsallergi och kvalster/damm. Går inte att skilja det åt på symptomen, men det är väl troligt att du inte tål deras djur med tanke på hur du beskriver det.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Tror tyvärr också det, då jag mådde helt perfekt igår när jag var hos min pojkvän, kom hem till mitt hus, sov i samma rum som igelkotten och vaknade på täppt näsa samt problem med ögonen.
Mm, inte bra. Kan du skapa djurfritt i rummet du sover?
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Skulle nog funka, sover dock inte hemma så ofta längre men skulle kunna prova att ställa in igelkotten på ett annat rum :)