Varning! Always nu med parfym!
Jag köpte nyligen ett paket Always Alldays trosskydd. De innehåller s.k. "Actipearls" som ska motverka dålig lukt. Som svårt parfymallergisk (inte doftkänslig utan kontaktallergi) läste jag naturligtvis det finstilta noga. Men när jag öppnar paketet möts jag likförbaskat av en rejäl parfympust.
Jag mailade Procter&Gamble, och fick i princip två svar (bland en massa utläggningar om hur noga deras produkter testas):
1) Det står på paketet. PÅ UNDERSIDAN.
2) Enligt deras marknadsundersökningar vill de allra flesta kvinnor ha parfymerade trosskydd.
Så se upp!!! Köp inte Always produkter med "Actipearls" om du är det minsta känslig för parfym! (Eller bara tycker det är äckligt.)

P.S. Jag gjorde en undersökning på kvinna.ifokus.se för att kolla upp påstående #2, som jag sedan tänkte tipsa dem om.
Usch. Jag tycker det verkar typ äckligt med trosskydd med parfym, men det blir väl så man känner när man är känslig för det.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Jag tror inte bara det är för att vi är känsliga. Läste ett bra blogginlägg om fenomenet och "vagina shaming", något är bara fel med att parfymera sig mellan benen. Luktar det så illa att man riskerar att besvära sin omgivning bör man faktiskt uppsöka en gynekolog, för då har man ett problem!
Men det kan ju dessutom vara så att även den som tål parfym vill välja sin doft själv, och deras doft (som inte är särskilt trevlig) kanske inte alls passar ihop med den parfym man själv valt.
Oj vad bra slemhinnorna kommer må bra av det. Not.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

Nu efter två år är det fler som reagerar.

Skaffa menskopp (😍) så är du av med problemet på heltid!

#6 Nu är det iofs så att jag inte har regelrätt mens utan bara flytningar och ibland pyttesmå stänkblödningar pga hormonspiral, så nä, menskopp löser inte just mitt problem.