Annons:
Etikettkontaktallergi
Läst 1701 ggr
TjusigtochBusigt
2015-12-07 14:36

Hitta smycken

Ni som har nickel-/kontaktallergi, hur lätt är det för er att hitta smycken?

Själv kan jag inte ha örhängen av någon sorts metall förutom titan. Halsband går bättre, då funkar till och med oäkta smycken en liten stund, men gäller det långvarig användning så funkar bara guld. Började göra en del smycken själv då jag aldrig kunde hitta nånting "roligt" varken på internet eller i affärerna där jag bor, men det hade varit roligt om någon kunde komma med tips om vart man kan hitta annat än enkla/stilrena smycken till oss som inte tål riktigt allt.

Annons:
VildaVittra
2015-12-07 15:11
#1

Äkta silver (alltså inte billigt skräp med låg andel silver) är väl nickelfritt? Eller?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

TjusigtochBusigt
2015-12-07 15:18
#2

#1 Jag tror att även äkta silver brukar innehålla pyttepyttelite nickel.

SaraIrene
2015-12-07 21:32
#3

#1
Har precis likadant. Titan i öronen, silver på halsband och armband.  Oäkta smycken funkar i ca 1 minut sen får jag vansinnig reaktion. Tål inte mynt, nycklar, 'nickelfritt' stål heller. 

Kolla utländska siter. Köper mina örhängen här https://www.crazy-factory.com/sv/#. värt att kolla deras övriga smycken kanske?

TjusigtochBusigt
2015-12-07 22:13
#4

#3 Tack så mycket för tipset! Var in och tittade som snabbast och det verkar som att de har vissa smycken i kirurgiskt stål. Måste kolla vad dom använder för kedjor och lås i dom livfullare smyckena. 😃

Upp till toppen
Annons: