Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 2330 ggr
[ellenhellstrom]
1/28/16, 3:54 PM

Plötslig allergi

När jag bodde hemma hade vi haft våra två Devon rexkatter i ca 4 år. Allt var frid och fröjd. Sen flyttade jag till Kina i ett år, och när jag kom hem så var jag allergisk mot dom, fruktansvärt tråkigt. Nu har jag flyttat hemifrån och träffar dom ibland men det verkar bara bli värre och värre… Kli i ögonen är ok för mig, men när jag inte kunde dra djupa andetag började jag bli riktigt ledsen.

Jag vill så gärna ha en egen liten kisse, men det verkar som jag måste ge upp det.  Usch.

Någon annan som varit med om plötslig allergi?

Annons:
[Lummer]
1/28/16, 3:59 PM
#1

Kan hända. Akupunktur av en riktig akupunktör hjälper

Achatina
1/28/16, 4:07 PM
#2

Know the feeling. Hade samma typ av allergi mot en av mina katter (inte de andra två). Antar att katterna är kastrerade redan? Skulle rekommendera att dina föräldrar(?) verkligen grundligen städar hela hemmet innan du kommer på besök och att du tänker på din egen kontakt med katterna. Alltså tvättar händerna ganska omgående efter hantering, innan man tagit på sig själv, typ i ansiktet men även på andra ställen. Blir du inte (lika) allergisk mot dem då så kan du nog kunna ha katt igen (om du lever vidare med handtvätt och grundligt städande ofta).

felixifokus
1/30/16, 3:02 AM
#3

Vad konstigt att det ändrats efter utlandsvistelsen. Försök få tid hos allergiläkare, dom kanske vet mer om detta.

Upp till toppen
Annons: