Allergier iFokus

Allergier

Etikettkontaktallergi
Läst 2727 ggr
[LadyK]
2016-01-11 23:37
0

Nikotinplåster

Arrgh

Har använt nikotinplåster ett par gånger innan och det har alltid fungerat bra. Försöker nu sluta röka igen och använde nikotinplåster från den 1/1 till den 9/1 men när jag tar bort det plåstret ser jag hur illröd och jättesvullen jag är under det. Idag är det fortfarande jättesvullet ömt och kliar utav bara den samt att de andra ställena jag haft plåster som inte reagerat nu börjar svullna och klia. Någon som varit med om något liknande och vad kan man göra för att det ska lugna sig… Är allmänpåverkad av det också, dödstrött ont i lederna och allmänt hängig. Blähä säger jag men är åtminstone fortfarande rökfri.

OlgaMaria
2016-01-12 11:39
0

Jobbigt! Testa att badda med koksaltlösning eller smörj med aloe Vera-gel. Lycka till med avvänjningen!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tant Grön
2016-01-12 13:13
1

Grattis till att du slutat röka. Jag slutade själv för 10 år sedan och det har jag aldrig ångrat.
Skulle tro att det är klistret i plåstren som du blivit allergisk mot. Kanske kan det fungera med ett annat märke? Aloe vera-gel kan nog lindra.
Jag använde nicotintuggummi när jag slutade. Tyckte dom var starkare än en cigarett så jag tog bara små bitar av dom.

[LadyK]
2016-01-15 02:40
0

Har slutat med plåstren hel och använder microtabs istället. Har dragit på mig världen influensa med feber och hosta så cigg är det sista jag tänker på just nu. Märkena har börjat lägga sig men har en del kvar innan all svullnad är borta.

nypisnina
2016-02-17 14:56
0

Det är vanlig reaktion när man slutar röka, jag tror det var det som räddade mig, jag vill aldrig mer se en cigarett i hela mitt liv för jag blev sjuk i ett halvår efter att jag slutade.
Hoppas att det blir lättare för dig. :-)
Jag är allergisk mot plåsterklister, endast compeed funkar för mig… Men tabletter och tuggummi funkar ju lika bra.

[LadyK]
2016-02-17 23:08
1

Fortfarande rökfri men tuggar tuggummi istället, med nikotin, tänker ta det lugnt med att trappa ut dem då jag för en gångs skull verkligen inte vill eller ska falla tillbaks. Kan fortfarande känna suget ibland… Men men det blir lättare varje gång. Märkena är snart nog helt borta fortfarande upphöjt lite rött och torrt där de satt.