Allergier iFokus

Allergier

Etikettmjölkallergi
Läst 1382 ggr
Crucio
0

Mjölkproteinallergi?

Jag undrar om någon som upptäckt att de inte tål mjölkprotein skulle kunna beskriva problemen som proteinet gav och som försvann efter att man tagit bort ämnet i fråga ur kosten.

Sajtvärd på Skrivlust

OlgaMaria
0

Man kan få väldigt många olika symptom av mjölkproteinallergi. Till de vanliga hör eksem, klåda, ont i magen, förstoppning/diarré, sömnproblem och lättretlighet. Min son har mjölkallergi. Han får de flesta ovanstående symptom av mjölkprotein, han slipper problem med magen i alla fall.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Crucio
0

Okej. Har en mängd problem med magen och har fått förslaget mjölkprotein, men då jag inte har något av det där (+ har googlat på symtom) förutom just magproblem är det nog inte det ändå. :/

Sajtvärd på Skrivlust

OlgaMaria
0

Det kan ju också bero på laktos eller gluten. Det är vanligare med magproblem pga det. Men det är väl värt att testa och se om man kan hitta något samband? Ofta räcker det att utesluta något några dagar eller en vecka för att se om det gör skillnad. Sen kan man prova en månad, och prova det man uteslutit igen sen och se om man reagerar.

Ladydragon
0

hos vuxna brukar det va laktosen som spökar inte mjölkproteinet

prova nån vecka med laktosfria produkter och se om det hjälper

Crucio
0

Jag äter redan laktosfritt och vet att jag är laktosintolerant så det är inte det. :/

Sajtvärd på Skrivlust

OlgaMaria
0

Men isåfall kan du testa gluten. Det finns ett samband mellan gluten- och laktosintolerans. Många gånger börjar de som är laktosintoleranta tåla laktos när de uteslutit gluten.

Crucio
0

Okej, intressant. Får kanske testa det då. :o

Sajtvärd på Skrivlust