Kvalsterallergi
Nån mer som mår hemskt dåligt av detta? Jag är alltid snorig och täppt. Allra värst är det när jag vaknat. Nu på senare tid har jag börjat få segt slem i halsen också när jag vaknar, men vet inte om det beror på det. Jag är så trött på att alltid ha förkylningssymptom. Jag tar allergimedicin varje kväll men det hjälper bara lite. Enligt läkaren så är det i princip omöjligt att helt bli av med dom små kräken, så jag antar att detta är något jag får leva med, eller? Nån som lyckats bli av med det?
Vad har du för kudde? Har du provat bovetekudde?
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Har du bra luft, ventilation, inga tecken på fukt eller mögel? Det kan vara viktiga faktorer att fundera över också. Fuktig luft och dålig ventilation gör också att kvalstren trivs bättre.
Kvalster går inte direkt att utrota, utan det handlar om att hålla det på så låg nivå man kan. Om du inte är väldigt rädd om din kudde kan du tvätta den på 60 grader så dör kvalstren. Byt sängkläder ofta. Vädra gärna dina sängkläder varje dag. Hoppa över att bädda sängen - kvalstren trivs bättre när man bäddar in dem.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Mitt ex frös sina sängkläder täcke, kudde mm i en egen frysbox varje dag för att slippa undan krypen. Kanske värt att testa?
#3: Det tar även bort lukt och kan användas på gymnastikskor och träningskläder.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Investera i nya kuddar och täcken emellanåt. Fundera även på om det kan vara något annat i rummet än kvalster. Mögel?