Husdjur
Hej min lillebror är pälsallergiker. Jag undrar vilka djur som man kan ha som inte smittar
IF the way don't go right, go left
Ingen allergi "smittar".
Bästa är ju pälslösa djur som tex sköldpadda, orm osv
Andra är omöjliga att svara på, för det är ju individuellt vad man tåleller inte tål som pälsallergiker
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det beror ju helt på vilka djur han är allergisk mot. Finns ju fåglar, reptiler, fiskar mm man kan ha (dock är det ju bra att kolla upp så han inte är allergisk mot några andra djur innan man skaffar dem).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ok,
Jag skulle haft hamster men kom på att han är allergisk. Vill ha ett djur som går att mysa med
Alla djur med päls är ju potentiellt väldigt allergena. Om man har tomt kan man ha kanin ute t ex - mycket bättre om djuren kan vistas ute. Man kan även ha en inhängnad gård till hund/katt och ha ETT rum inne som djuren får vara i. Men inte alla som har sådana möjligheter.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Men om man har kanin ute känner inte pälsallergiker det i luften om dom är ute?
Jo men det fungerar bra för de flesta. Man kan ju fundera lite på placering och sådant förstås. T ex om man ställer en bur på en altan med vindskydd och den allergiske är där ofta så kan det ju bli ett problem. Jag är allergisk mot pälsdjur men hade utekanin när jag var tonåring. Fungerade jättebra för mig och kunde umgås mycket med kaninerna. Blir en helt annan grej utomhus.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#6 Alltså det kommer inte in, men rekommenderar att byta kläder och tvätta händerna när du varit hos kaninen i så fall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok. Vi har en hundgård på baksidan ska man ha kaninburen på framsidan isåfall?