Allergier iFokus

Allergier

Etikettallmänt-om-allergier
Läst 1096 ggr
Tinisblom
0

Dammallergi? Pollen? Korsallergi?

Hej! Jag vet inte mycket om allergier egentligen.
Men jag har en särbo som är pollenallergiker. Han nyser verkligen jämt på våren och sommaren. Han klarar knappt av att vara utomhus, speciellt när det är ljust säger han. Och när han väl har nyst så slutar han inte på jättelänge.

Han nyser extremt mycket så fort han är in i min tvättstuga också (bor i lägenhet). Så fort han varit in där nyser han hela kvällen, stackarn.

Han hade även Marsvin som liten. Han var inte allergisk mot själv marsvinet, men av spånet och höet nös han ihjäl sig.

Jag har nu skaffat marsvin, och han ska flytta hem i sommar. Vad finns det jag kan göra för att underlätta?
Jag funderar på att införskaffa en luftluktare för jag tänker rent logiskt att det borde hjälpa. Har ni någon ni rekommenderar? Eller några andra bra tips?

Jag använder inte spån i mina burar, jag har badrumsmattor och fleece. Men hö måste dom ju ha.

Vad ska jag göra?

OlgaMaria
0

Går det att ha marsvinet i ett rum där han inte behöver vara så mycket? Personligen är jag väldigt allergisk mot marsvin. Tycker det är det djur som jag reagerar mest och snabbast på. Hö är ju också något många pollenallergiker reagerar på.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus