Allergier iFokus

Allergier

Etiketttips-och-råd
Läst 3592 ggr
[MelliOO]
2

Allergi eller sjukdom?

Nu på våren har jag börjat bli väldigt täppt i näsan samt nyser en hel del. Självklart kan det ju också förknippas med corona vilket är problematiskt. På nätterna är jag så täppt att det inte går att andas med näsan och på dagarna är jag lite halvt täppt. Nu för bara några dagar sedan så har det börjat klia i min mun väldigt mycket och även i öronen och jag kan inte förknippa det med några speciella tidpunkter eller tillfällen. Problemet är också det att en i min närhet testats positivt för covid-19 och om jag har symptom så kan jag inte åka till skolan. Är det allergi jag har eller är jag sjuk? Hur ska jag göra för att veta om det är allergi? Och kan dessa vara symptom för corona eller är det självklart att det är allergi? Tacksam för svar och hoppas att ni fattar vad jag menar🙂🙂

Lia
0

De säger att man ska ta allergimedicin, antihistamin, och om det fungerar så kan man gå till jobb och skola, annars ska man stanna hemma. Så prova tabletter :-)

Sindri
0

Det finns receptfria på apotek, fråga personalen.

Lia
2

#2 Ja men om det nu inte är allergi så kan det vara bäst att skicka en förälder eller vän instället för att gå in själv :-)

Sindri
1

Bra påpekande!

[MelliOO]
0

Tack så mycket för hjälpen!😀