Allergi eller vad?
Jag trodde jag var väldigt allergisk mot Kiwi eftersom jag direkt fick så stark svullnad i munnen efter jag ätit det. En gång fick jag kiwisaft i ögat och jag fick blåsor på hornhinnan.
Jag gjorde allergitest för kiwi, men det visar negativt??
Helmysko tycker jag. Någon som kan hjälpa min förvirring?
Hur gjordes allergitestet?
Jag är känslig mot kiwi, för att syran är så stark. Jag fåt blåsor och rodnad. Men gul kiwi går bra för mig!
Jag får sveda på tungan och svalget. Finns det gul kiwi?
Ja, jag får rodnad på huden och blåsor/sår i munnen och så.
Ja, gul kiwi brukar finnas överallt. Mycket godare, sötare och mildare!
Matallergitester är oftast missvisande, får du rekationer så tål du inte kiwin. Man ska alltid lyssna på kroppen, inte luddiga provsvar. 
#1 Det var vanligt pricktest.
#3 Jag svullnar upp mycket på läppar i svalg och så, illamående mm. Sist drack jag juice med kiwi i, och kände hur luftrören höll på svullna upp. läskigt.
Hade ingen aning om att det fanns gul Kiwi. Vågar nog dock inte prova :-)

Jag får blåsor av kiwi, färsk ananas, jordgubbar och röda tomater, men vill tillägga att det fungerar att äta detta ibland i liten mängd.
Detta är mycket vanligt marion så du är inte ensam tror det är syran i dessa som orsakar problemen.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
men är det allergi eller överkänsligthet? Jag får mer än bara blåsor alltså. En gång jag varit på teater och ätit en kiwi på vägen hem så såg min överläpp ut som om jag vore en chimpans..typ.
I många fall av överkänslighet, beror det inte på själva frukten utan att de är så fruktansvärt mycket besprutade,
men dessa frukter ni har räknat upp har en större syramängd än andra, så är man känslig ska man låta bli..