Teorier om allergins uppkomst
Vad tror du gör att välfärdsländer drabbas hårdare utav allergier än u-länderna? Vilka faktorer tror du spelar in för allergins utvekling?

Jag har flera olika teorier om allergins uppkomst:
1) Den första teorin jag var anhängare av :P Hygien. Vi har det för rent här, ett riktigt välfärdsproblem? Kommer vi inte i kontakt med bakterier har kroppen inte lärt känna dem och när man sen kommer i kontakt med dem är de så främmande för kroppen att ett försvar sätts in, en allergireaktion. för kroppen vet inte hur den skall hantera ämnet/bakterien
2) Candida. Candida är en svamp i mag/tarmkanalen som vid överväxt kan ge bland annat allergi som symtom
3) Stress. Kortisolpåslag i kroppen tillsammans med möten av tidigare för kroppen okända ämnen/bakterier tror jag gör att kroppen skapar ett negativt minne. när man sedan träffar på detta ämen/bakterie igen kommer kroppen ihåg stressen sedan sist och sätter då igång ett försvar, en allergireaktion
#1 Väldigt intressanta teorier där! Jag är också inne på spår ett med för städat, men det känns inte som hela sanningen, och där kom du med flera passande förslag