Då var det kört igen
Här kommer dagens gnäll.
Blev sugen på daim nu på kvällskvisten så jag lullade iväg till affären och inhandlade en kaka. Hinner knappt svälja hälften innan svalget tjocknar och kliar som tusan. adjöss med mandel!
Förmodligen rann bägaren över pga att jag fick känningar i affären då jag passerade bageridelen på maxi. Reagerade på ägg med buller och brak.
Har haft föraningar om mandel en tid nu, och nu blev det bekräftat.

Usch det låter inte alls roligt
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
tråkigt, du verkar ha det väldigt jobbigt:( specielt det med ägg är så läskigt… att man kan gå in i ett rum omedvetande om att det finns ägg där och plötsligt känna varför kan jag inte andas. Har det inte själv just äggalergi men känner med dig,
#2 Jo, just ägg är bra trixigt. Finns ju i typ varje hushåll. Inte kul att råka komma mitt i matlagningen/baket, så det gäller att meddela sina besvär iförväg.
Första gången jag insåg hur allergisk jag egentligen är var när min lillebror kokade ett ägg i köket och jag kom ut från mitt rum, var som att få ett slag rakt över halsen, i bröstet, och i skallen. Blev helt väck och raglade ner på mitt rum igen (i källaren), där blev jag liggandes i någon timme. Tack och lov blev det inte värre! Då var jag riktigt riktigt rädd.
gud vad jobbigt, stackarn. SKulle också blibit superrädd då. Men att reagrea när det rent ut av inte ens är kläckt. Fy apa vad jobbigt:(