Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 2147 ggr
Crazzysazza
2/27/10, 4:46 PM

Hej ny här

Hej mitt namn är sara Och jag är Astmatiker, pollen allergiker, nickelkänslig, kylallergiker och så tål jag inte gräsloppor..

Man har en del att dras med året runt..

Visste inte vart jag ska lägga tråden ni får ändra om det vart fel..

Annons:
AnneN
2/27/10, 4:49 PM
#1

Hejsan! Välkommen hit till det allergiska gänget Glad

Lite nyfiken på vad det innebär att vara kylallergiker?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Tassy]
2/27/10, 5:33 PM
#2

Hej och varmt välkommen hit!

#1 Jag tror det menas med att man är känslig emot kyla. En del reagerar väldigt på temperaturskillnader och kan till och med få anafylaktisk chock utav det.

AnneN
2/27/10, 6:04 PM
#3

#2 Okej, det enda jag får av kyla är torreksem så det dras jag med hela vintrarna, fast jag har så tur att det går att lindra med hudkrämer.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Crazzysazza
2/28/10, 11:25 AM
#4

#1 Hej om jag inte smörjer in tex händerna och går ut nå så spricker dom efter endast 5 minuter och jag börjar blöda..

Om jag ska äta glass måste jag ha ett glas med ljumet vatten brevid mig.. för om jag reagerar gör jag det med en astma attack och luft rören minskar..

Jag kan inte gå för fort och absolut inte springa ute nu för då får jag astma attack på en gång a kylan.. När det var -20-30 så var jag tvugen att ha halsduk runt munnen för att kunna andas..

Och ha det är ju inte heöller bra för man drar in fuktig luft.., men det var ju frågan om jag skulle överleva så det var bara och vira in sig och ut och gå med hundarna..

Pehpsii
3/1/10, 2:13 AM
#5

Tja! Jag heter Pehpsii och är allergisk mot kiwi och mygg och metallöverkänslig och har överkänslighet mot svamp och röda frukter/grönsaker/bär (värst är färsk tomat och jordgubbar)

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

lillbakaren
3/11/10, 1:40 PM
#6

Välkommen hit pehpsii och crazzsyzazza:) här kan ni prata med massa alergiker… Ha så kul här på sajten

Annons:
Upp till toppen
Annons: