Hur förvarar ni erat adrenalin?
Som nybliven pennägare vet jag itne riktigt vart jag ska göra av min gröna lilla pryl riktigt. Den är ju såpass stor att det omöjligt går att ha den i någon ficka utan att den riskerar att trilla ur.
Jag är inte den som brukar gå med handväska, men för tillfället är det de som gäller.
Antar att det bara är till att vänja sig?
Hur sjutton gör man ute på krogen för att hålla klåfinger borta? Kan ju inte precis stoppa pennan i BH:n 
Jag har liten ryggsäck vad jag släpar med överallt. Den hänger på min ena axel. Den kallas av mina barn, "morsas apotek". 
#1 Hihi 
#3 Jag har införskaffat den lilla sedan en tid tillbaka.
Jag kommer nog skaffa det lilla etuiet om jag får Anapen. Sköterskan som gav mig Depo-Medrol sprutan idag tyckte jag skulle nämna Apapen nästa gång jag är i kontakt med min läkare för jag nämnde inne på labbet att jag är livrädd för att bli getingstucken eftersom jag inte vet hur jag reagerar (senaste sticket var 1991 eller så, och då hade jag inga som helst allergier)
Bättre att ha en penna som inte behöver användas, än att inte ha en och behöva en
Jennie

#5 Ja det kan nog vara klokt.
Jag har aldrig blivit getingstucken (är 24 år) och är också livrädd för att få en eventuell reaktion, så på sommaren är jag extra noga med att alltid ha sprutor och tabletter med mig, ifall om att…
~Quila Roze~
Jag är 25 i år. Men med tanke på hur jag har reagerat på vissa saker jag inte tål (2 typer av antibiotika som jag är tvärallergisk emot), så är jag rädd för att ett getingstick skulle kunna bli än värre än det eftersom getinggift kan orsaka väldigt kraftiga reaktioner och är känt för att göra det.
Jennie
ja ta upp anapen till diskussion, absolut!
När jag fick mina pennor så märkte jag en sak jag inte hade tänkt på, nämligen att jag kände mig ju tryggare och slappnade av betydligt mer med pennor och kortison med mig, vilket sänker stressnivån, vilket har positiv effekt på allergierna. För stress påverkar ju allergier negativt. Det är också en sak man bör väga in! 
Hade jag Anapen och kortison med mig så skulle jag åtminstone inte springa 10 mil bort så fort jag ser en geting. Just nu är det enda jag har Aerius och Bricanyl, varav båda verkar för långsamt om en akut situation uppstår
Jennie
#9 Ja precis, det var samma för mig förut.
Det dumma är att jag förde min getingskräck på tal redan för flera årsedan med min gamla vårdcentral. Men de bara viftade bort det och sa att jag kunde ta Aerius om jag blev stucken. Helt galet!
Men med tanke på att det hänt innan att fått reaktioner som krävt intravenös kortison så kan det nog mycket väl hända att anafylaxi inte är långt bort heller.
Jag vågar faktiskt inte ens sitta uta och äta på sommaren som det är nu
Jennie
fy vilken ignorant läkare
bah!
Det var sköterskan i telefonen som sa det
På vårdcentralen i min hemort.
Men den vårdcentralen jag går hos nu är väldigt bra. Var sköterskan i labbet som sa att jag borde snacka med läkaren om Anapen. Och min läkare skrev ut Depo-Medrol bara sådär idag och tack vare den lilla sprutan så mår jag bättre än på flera år pollenallergimässigt
Ändå bara några timmar sen jag fick den. Tar ungefär 24 timmar att få full effekt. Sitter här nu och kan faktiskt andas genom näsan ordentligt
Jennie