Nässelutslag!
Min man vaknade precis ifrån en tupplur och sa att det kliade överallt bara sådär. Han har nässelutslag lite överallt på kroppen såg jag när vi tände lampan så det är inte undra på att det kliar! Problemet är bara att vi inte vet VAD som ligger bakom hans utslag. Han har jobbat ett pass i en butik som bland annat säljer blomjord av olika slag idag, så han har burit en massa säckar med jord idag och det är väl det enda vi kan komma på som kan ligga bakom- att det är något i blomjorden han inte tål.
Hur som helst, han har aldrig haft nässelutslag innan och har inga kända allergier. I brist på Tavegyl hemma så fick han en Aerius av mig för en stund sedan med förhoppning på att det hjälper, annars får det nog bli en tur till jourläkaren för säkerhetsskull!
Men helt ärligt: Kan man vara allergisk mot blomjord?
Jennie
Det kan finnas massor av kemikalier i blomjorden, marsch iväg och läs innehållsförteckningen
attans så trist!
Ingen ny maträtt/ingedients? någon ny filt? nyköpt klädesplagg? Ny duschtvål?
Ingenting utöver det vanliga förutom att han burit säckar med jord och frön idag. Ingen ny tvål, inga nya kläder eller något sånt. Eller jo, vi köpte ny duschtvål igår men den använde han igår och fick utslag idag så jag tror inte det är den.
Verkar dock som om Aerius han fick av mig har hjälpt en del och jag har sagt till honom att om det inte är bättre imorgon så ska han ringa sin läkare!
Jennie
det kan vara jättelurigt att veta varfär man får nässelutslag min son får det till och från och ingen vet fortfarande varför han får det
men du gjorde helt rätt man ska ge Antihistaminer när man får nässelutslag och sen brukar det lägga sig
en tanke som helt plötligt slog mig han har inte tagit någon medicin? har man otur så kan man reagera med nässelutslag
Jo jag har själv fått nässelutslag från topp till tå av penicillin, så det var lätt att ställa diagnos igår så att säga. Min man tar inga mediciner. Vet att man egentligen inte ska ge andra sin receptbelagda medicin, men igår tyckte jag det var säkrast! Och antihistaminer är ju aldrig farligt!
Jennie