Multiallergisk bebis
Hej
Jag är ny här inne på allergisidan, har en bebis på två ½ månad som jag ammar som är allergisk mot allt känns det som. Mjölk, Soja, ägg, havre, baljväxter (inkl jordnötter, ärtprotein mm) sen jag slutade äta detta har han blivit bättre, idag är han dålig igen och jag kan för allt i världen inte komma på vad mer det skulle kunna vara jag ätit som han inte tål… majs kanske? åt massor igår… känns helt hopplöst, känns som det bara blir mer och mer ämnen hela tiden han inte tål, hur som helst, skulle vilja komma i kontakt med fler som har barn som är mulitallergiska!
Behöver all hjälp o råd jag bara kan få, vad man kan äta mm.. trodde tex tills idag att jag kunde äta makaroner från ica o kungsörnen, då det inte står något som helst konstigt i innehållsdeklarationen och så läste jag idag på nätet om att det var ett par få pasta sorter (minns inte namnen) som var "rena" allla andra innehöll ärtprotein och sojaprotein! hur ska man veta det om det inte står med i innehållet!!??
Undrar också hur era jätte allergiska barn reagerar på läkemedel! jag fick själv lokalbedövning en dag och han fick eksem, visserligen lindrigt, men ändå.. man blir ju orolig med tanke på att han kan behöva medicin någon gång, tänk om han blir allvarligt sjuk då?
och vaccination… törs man det??
blev mycket… :) men hoppas nån orkade läsa och orkar svara också. 
Vaccination ska ni nog stå över, det odlas ofta i ägg. Jag som äggallergiker får absolut inte göra det, då man ju får det rakt i kroppen, och man kan inte kräkas ur sig det ens. Rådgör med kunnig barnallergi läkare.
Det finns helt ren pasta bland det glutenfria, glutis heter de.
Visst kan han blivit dålig av majs, men det är väldigt ovanligt.
Det bästa du kan göra är att laga allting själv ofrånkomliga grunden så gott det går. Älgkött är bra att äta, tråkigt nog finns antibiotika ofta i våra massuppfödda djur.
Min Multiallergiska barndomsvänner fick växa upp på älgkött och ris. Han hade tur, allergier växte bort. Så det finns hopp!

okej! tack för ditt svar!
undra hur det fungerar om man skulle råkat vaccinera en jätteallergisk när man inte kan få ur det ur kroppen! vaccination sitter ju kvar i 20 år eller nåt… blir barnet dålig ända tills vuxen ålder då tro?
och om man reagerar med allergisk chock på vaccinationen, då borde ju personen inte kunna överleva… hm… mycket att tänka på blev det.
Nu mår han bra iaf när jag uteslutit allt det han inte tål. hoppas det inte dyker upp fler allergier nu bara!
Jag skulle råda dig att uppsöka en dietist, måste ju finnas tillgång till det genom mödrarvårdcentralen…
Du kan få hjälp med listor på vad som innehåller vad…