Allergier iFokus

Allergier

Etikettpollenallergi
Läst 6964 ggr
AlbaStiffler
0

"Förkylning" vid pollenutbrott?

Hej. För 2a gången denna månad har jag fått en mycket märklig förkylning, efter att ha klarat mig hela vintern. Den 1a var i samband med björkpollenets blomstart o den 2a nu i samband med gräs o ek.

Mina allergier ger ej utslag på blodprov men allergisk ÄR jag. Det kittlas i näsan när jag e ute o klias i ögonen. Men det jag undrar över är alltså sammanträffandet av dessa förkylningar, kan d bero på allergierna måntro? Har ingen svullnad i halsen, bara slem o krax.

Blir ni andra "förkylda" vid pollenutbrotten? Hur starka förkylningssymptom får ni?

[Tassy]
0

Ibland är det väldigt svårt att skilja på allergi och förkylning. Personligen är jag knallförkyld nu mitt i pollensesången, dock råder det inget tvivel om att jag är både förkyld och pollenallergisk samtidigt. Förkylningen ger ju om inte annat så missfärgat snor, allergisk snuva brukar vara klar då det inte finns bakterier däri om jag inte minns alldeles galet. Samma sak med slemmet i halsen.

LisaF
0

Jag är också sjukt förkyld just nu. Hajjar inte… Först trodde både jag och mina föräldrar att det var nån allergi.. Men jag har ju ont i halsen och min röst är så där "förkyldhes". Det kliar inte i ögonen så det måste va förkylning va?

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Tassy]
0

#2 Japp, det är troligen förkylning. Det kärvs nog en väldigt extrem allergisk reaktion för att man ska få ont i halsen. Det är inte omöjligt, men det är sällsynt.

LisaF
2

Haha så unik tror jag inte jag är att jag skulle vara en av de få som får ont i halsen av en allergisk reaktion Skrattande

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus