Allergier iFokus

Allergier

Etikettövrigt-ot
Läst 6062 ggr
[Tassy]
0

Klagotråden

Här kan vi gnälla av oss om ditt och datt, allergirelaterat eller ej. Ös på bara!

[Tassy]
0

Vaknade upp och var tvärallergisk i morse, till följd av massa stess som gjort att det ej har hunnits med att städa ordentligt i sovrummet. Eländes kvalster! *muttra*

RuiXue
0

Sitter här och snuvar och nyser just nu och börjar fundera på om pollensäsongen redan har börjat här nere i KöpenhamnGråter Känns inte som en förkylning!

Jennie

Bergspuman
1

Jag skottade snö igår. Tydligen är min rygg allergisk mot det. Den nyser inte, men jag har ont! Skrikandes

Mainebusters
0

Jag småfryser och vill ta ett varmt bad. Men vi tog ju bort badkaret igår, för att endast ha dusch, så det går ju inte! Obestämd

[Tassy]
0

Varför ska allergimediciner vara så dyrt?! Skrikandes

RuiXue
0

#5 Det funderar jag också på. Priset är ett av skälen till att jag stått ut med något tung andning i runt 2 år!Skrikandes

Jennie

[TrevorS]
0

Välkommen, jag snuvar också. Jag måste gnälla av mig lite.

Jag avskyr folk som inte tar hänsyn när man åker buss. Jag har blivit sjuk tre gånger när jag åkt på grund av att någon äter appelsin på bussen, blir dålig av bara doften. Svårt att andas, men det går jag dör inte utan bara får svårt att andas. Jag äter aldrig något när det är en kort bussresa på grund av att någon kan vara allergisk mot något.

Linda
0

Jag måste få gnälla av mig eftersom vår doters asthma bara blir värre och värre har äntligen kommit på listan til barnsjukhuset nu i Boston så kanske vi får lite mer hjälp…

RuiXue
0

Jag har ont i mitt ena knä. Hade nog inte ens kunnat gå om jag inte redan tog värktabletterSkrikandes Tror det är en menisk som är sleten.

Jennie

nicesandra
0

Jag vill bli av med min candida !!!

gnäll gnäll, så trött på detta kämpande

RuiXue
0

Sitter här på jobbet och har allmäna problem av min pollen allergi! Luftvägarna känns hälften så stora och försöker jag ta djupa andetag så tar det inte många sekunder innan jag börjar hosta. Våren har precis börjat och vi är redan ovänner :'(

Jennie

Mainebusters
0

Ska åka på akupunktur snart, och det gillar jag inte, det gör ont..

AnneN
0

Har ont som 17 i höften efter att den låste sig igårkväll Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Tassy]
0

Vaknade med två korkar i näsan, trots storstädning..

RuiXue
0

Får knappt luft. Så till den milda grad att jag har fått huvudvärk och känner mig yr! Blir helt utmattad för ingentingSkrikandes

Jennie

nello4ever
0

har haft huvudvärk sedan i söndags Rynkar på näsan jag är bannemig bara 12 jag ska inte  behöva ha det:(

Tane
0

Har Panikångest inte kul det Gråter

Bergspuman
0

Har huvudvärk, och har inga huvudvärkstabletter hemma, illa…

[Tassy]
0

Förbaskade påsk! Ägg överallt… ägg ägg ägg… ÄGG! *galen* Skrikandes

RuiXue
0

Vaknade imorse av att jag inte kunde få någon luft alls igenom näsan.

Missade samtalet ifrån min läkare igår- upptäckte det 2 minuter senare och han ringde inte igen!

Min man är aldrig hemma! Han är bara på skolan hela tiden och i stort sett bara hemma och sover. Igår jobbade han till 20.30 men inte ens efter det hade han vett att komma hem, utan gissa vad: ÅKTE TILL DEN FÖRBANNADE FREDAGSBAREN I SKOLAN! Jag är rent ut sagt trött på den där jävla (ursäkta språket) Fredagsbaren på hans skola! Hans skola stjäl min man ifrån mig! Fick tillslut hem honom inatt vid 1 tiden, efter att ha hotat om att ringa polisen och få dom att stänga fredagsbaren för alltid!

Jennie

[Tassy]
0

Jaha, då har jag konstaterat att jag blir apsjuk av påskliljor också… blää

RuiXue
0

Spenderat de senaste dagarna med högt blodsocker tack vare prednisone. Dock funkade prednisone väldigt bra både mot allergin och verkar ha gjort skillnad både på min oförklarliga magvärk OCH ryggskotten jag fick förra veckan, så är lite värt de höga värdena ändå…

Jennie

Mainebusters
0

Idag klagar jag över dessa påskkärringar/gubbar som ringer på dörren.. tycker att det är lite tiggeri med det hela.

lillbakaren
0

Ont i magen, ppuhh syrran har haft jordnötsringar när vi andra vara uppe i åmsele. Apa vad jag hatar allergier. Fy usch nu är jkag gnällig och det är bra med en gnäll tråd. Konstig känsla i halsen lite kliig och "tjock" fast inte direkt besvärad andning. underligt dethär…. håller med # 7, sluta skala och äta apelsiner jag får basta i säkert en halv minut om man inte är själv när man är på bad nästan jämt nån som käkar en bbapelsin elelr mandarin huvvaligen och bläääh-

InteAlls
0

Jag har haft mer eller mindre konstant huvudvärk i en vecka nu, alltså har pollensäsongen börjat! Förra året exploderade pollenallergin och jag visste ibland inte om jag skulle överleva. Fick en allergiutredning och nya mediciner men om det redan gör ont… vad ska jag göra då? Klarar inte av ett till sånt här år! Jag hatar verkligen att känna mig helt verklighetsfrånvänd och yr. Att inte kunna gå utomhus, att inte klara av något. Skitpollen.

Phew, nu känns det bättre!

[Tassy]
0

#25 Håller med! Nån dynga är det i luften. Här snoras och nyses det, ögonen rinner och det fränar i näsan. Yrslig och vimelkantig och snart kommer tung andning Skrikandes

Linda
0

Vill klaga på all pollen oxå..Tyra är sjukare än någonsin..varje dag..phhuuu dert innebär ingen sömn för mamma Linda…

RuiXue
0

Går runt med lätt näsblod nästan konstant, trots Aerius och snorklar Bricanyl flera gånger per dag för att inte bli andfådd av att resa mig från en stol. Ändå har pollensäsongen knappt ens kommit igång änSkrikandes

Jennie

LisaF
0

Orkar inte med all pollen!! Det börjar bli riktigt jobbigt nu!! Någon som är med på att såga ner alla fula dumma björkar !?!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Tassy]
0

#29 Jag!!! och vi tar barrträden också, och planterar något som inte är allergiframkallande Oskyldig

LisaF
0

#30 Låter hur bra som helst!! Vad sägs som.. palmer kanske. Det är exotiskt och fräsht haha Skrattande fast de kanske inte klarar klimatet Skrikandes

/ Lisa

RuiXue
0

Ja, låt oss ta ner alla eländiga björkar! Al verkar ställa till med problem för min del också så de får också gärna försvinna. Plastträd åt folketSkrattande

Jennie

LisaF
0

#32 Plastträd..Bästa jag hört idag ju Skrattande

/ Lisa

Mainebusters
0

Idag gnäller jag ordentligt! Läkaren säger ju att jag ska använda den onda armen, så igår röjde jag i förrådet. Tack så mycket, nu har jag huvudvärk och ont i halva kroppen.. *pip och gnäll* Flört

Mainebusters
0

Nu har jag mer att gnälla över! Jädra Läkerol.. bet av en tand på dem, så nu blir det tandisakuten i morgon! Har ett stort hål upp i nöten, är livrädd att jag ska få tandvärk inatt! Obestämd

RuiXue
0

#35 Bara inte din dag idag va Förvånad

Jennie

Mainebusters
0

Nää du.. Flört

LisaF
0

Inte haft det lika kämpigt som #35, men fy vilken otroligt dålig dag detta har varit… Genomrutten.

/ Lisa

Mainebusters
0

#38  Har inte fått någon tandvärk ännu, så jag klarar nog natten. Flört

En genomrutten dag måste vara ännu värre!

LisaF
0

#39 Skönt o höra, men en avbruten tand kan verkligen inte vara skönt Förvånad

/ Lisa

Mainebusters
0

Just hemkommen från tandis.. 40 min jobb för att få ut alla bitar! Så det syddes lite efteråt med. Nu är jag urtjusig med min tuss i munnen! Flört

Det var för övrigt det värsta jag varit med om.. och sedan får man betala för det!Obestämd

LisaF
0

Ush va jag hatar tandläkaren >.< ..

/ Lisa

RuiXue
0

Man borde få betalt för att gå till tortyrkammaren (eh, tandläkaren)Skrikandes

Jag har två saker att klaga på idag: Alla dessa förbenade pollen! Och att jag förmodligen kommer spendera en hel del tid med högt socker den kommande tiden tack vare Depo-Medrol sprutan jag fick idag. Kortison fungerar utmärkt på min allergi, men jag når diabetiska höjder med detFoten i munnen

Jennie

LisaF
0

Jag har precis fått beskedet om att jag måste leva utan min kamera i 3 veckor då den är kaputt!! Jag kommer inte överleva !!!

+ att den ingår i mitt jobb som frilansfotograf ! STOR SORGGråter

/ Lisa

Mainebusters
0

#43  Håller med. Betalt borde man få!

#44  Stor sorg? Det är ju en KATASTROF!! Flört

LisaF
0

#45 Jo visst är det… Det är katastrof men jag har stor sorg Skrikandes

/ Lisa

RuiXue
0

Började dagen med ett flertal nysattacker och har sedan snorat och haft mig hela dagen! Dumma pollen!

Jennie

[Tassy]
0

känns som tio kilo grus i mina ögon, näsan rinner och korkar igen om vartannat Skrikandes det kliar i öronen och huvudet är tungt Obestämd bläää!

RuiXue
0

Jag vaknade med huvudvärk idag. Min näsa är så där ocksåSkrikandes Tack och lov har jag inte problem med ögonen under pollensäsongen! Men de där 200 doserna Bricanyl jag fick utskrivet för två veckor sen lär nog inte räcka längeFörvånad

Jennie

lillbakaren
0

pollen börjar snart här lite längre upp i landet. jag är förkyld som apa också… det är inte kul. Allergi + Förkylning = KATASTROF

RuiXue
0

Den där (ursäkta ordvalet) JÄVLA vulkanen på Island kanske ställer till problem med min semester till Kina i Juni, och det är mer än bara semester, det är även en bröllopsfest i Kina- min och min mans bröllopsfest!

Jennie

Zvintos
0

Fy fasen vad ont i fötterna jag har!
Var på hamsterutställning igår och det blev faktiskt mycket mindre spring än det brukar vara.
Men tyvärr så var det ju betong golv, så mina fötter är helt mörbultade.

Och snart lär det väl inte dröja förrän jag börjar känna av den nedrans pollen. Skrikandes

Mainebusters
0

Vårpippisarna väcker mig innan väckarklockan, det gillar jag inte.. Obestämd

[Tassy]
0

#53 Skrattande fniss

ush och blä, har fått en öm upphöjnad i armhålan, känns vätskefyllt Rynkar på näsan

lillbakaren
0

6 juni ska jag utomlands för första gången i mitt liv och då kommer säkert Eyjafjallajökull slutat men om katla får utbrott äre ju säkert helt kört, ursäkta ordvalet men fasiken vad arg jag blir då.

Zvintos
0

Aj, nu har jag så förbaskat ont i underarmarna.
Bar hem kaninburen som kom idag (beställde i torsdags Skrattande).
Den var inte tung alls, men så otymplig att den lite halvt om halvt ströp blodtillförseln i armen trots att jag inte har långt till butiken där den hämtades ut.

RuiXue
0

Nu har jag fått nog av den där jäkla vulkanen! Det är för tyst utanför utan flygplanen!

Jennie

Mainebusters
0

Idag pajade diskmaskinen.. Skrikandes

[Tassy]
0

fick allergisk reaktion på choklad igår, spår av ägg och mandel! Skrikandes

RuiXue
0

#59 Usch då!

Jennie

RuiXue
0

Har mens IGEN sedan några dagar! Hade ju för tusan mens i 9 dagar nu i mitten av aprilSkrikandes

Och det är något inni nordens mycket pollen ute!

Jennie

[Tassy]
0

Jahapp, nu har jag konstaterat celiaki! Skrikandes

Mainebusters
0

#62  Rynkar på näsan

Mainebusters
0

Idag är ingen bra dag.. har varit sjukskriven en tid och avbröt detta igår och började jobba min halvtid. Gick sådär. På em så kom 27 kg kattfoder med DHL och detta släpades in. Tyvärr. Idag känns nacken dubbelt så stor och jag känner mig lika vig som en anka.

Ska aldrig mer beställa så mycket foder.. Obestämd

[Tassy]
0

Blandade känslostormar just nu!

Blir tvungen att tacka nej till eventuellt sommarjobb i år på grund av mina allergier. Har sökt inom äldreomsorgen, hemtjänsten. Hade inte tanke på att jag tidigare år alltid har hanterat massa ägg i det yrket. Jag kan ju inte vägra att servera äldre deras mat pga att jag är allergisk, det funkar ju inte, så nu har jag ringt läkaren som ska skriva intyg som jag får ta till på arbetsförmedlingen.

Min första arbetslösa sommar sen jag satt i rullstol! Rynkar på näsan

Skönt med lite ledigt förvisso, men ack så förbaskat snopet! Jag som hade sett fram emot lite jobb i stället för studier. Men det är bara att inse, jag kan inte ta risken med att jobba. Det vore katastrof och väldigt respektlöst mot de äldre om det händer mig något.

RuiXue
0

Vaknade imorse med svullna ögonlock som sedan gick ner för att igen svullna upp. Allergi förståss, och när min man ringde läkarvakten i eftermiddags så sa de att jag skulle söka läkare i Malmö för det var där jag var skriven. Sån j*vla bullshit! Jag flyttade ifrån Malmö i lördags, ska till min nya hemkommun imorgon och skriva in mig och som nordisk medborgare har jag all rätt i världen att träffa en jourläkare i Köpenhamn där jag har jobbat de senaste 3 åren! Idiotläkare! Träffade jourläkare i Köpenhamn senast i mars och då var det minsann inga problem, och då BODDE jag i Malmö!

Jennie

Mainebusters
0

Har ont i min stortå. Som vanligt. Obestämd

RuiXue
0

Det är pollen explosion ute om min stackars näsa inte har fel.

Jennie

lillbakaren
0

brände4 armen på en stekhet lampa nyss. ajaajjjajj…. POLLEN… och gräs, timotej, blommor, gråbo, bjrök m.m allt är ju igång nu bli rgalen på alla dessa allergiska växter osv

[Tassy]
0

Gårdagen höll på att sluta riktigt illa, då någon hade sjabbat till min specialbeställda mat, höll på att få enbart glutenfri mat (kycklingsallad med sås som det kan ha varit ägg i), hade jag inte sett kycklingen hade det kunnat bli min sista vers!

Idag fick jag veta att min skola har sjabbat till mina betyg, så min ansökan till högskolan är ogiltig då jag står som obehörig trots att jag har de betyg som krävs! Skrikandes

I morgon kommer några att få det hett om öronen, för nu är jag heligt förbannad!

Punkten
0

Nu har man haft influensa i 3 veckors tid, och det vägrar bli bättre.. mycket på grund av pollen som ger en massa andra symptom hela tiden :(

RuiXue
0

Nu är jag sur. Riktigt ***** sur för att skriva på ren svenska!

Anmälde till skatteverket angående flytt till utlandet ca. 10 dagar före jag flyttade till Danmark. Flyttade till Danmark den 15/5 och gick till min nya hemkommun och anmälde att jag flyttat till kommunen den 18/5. Idag tittar jag på min folkbokföringsmapp på mina sidor på skatteverket efter att min man fick lite problem på Kinas ambassad i Köpenhamn när han skulle lämna in min visum ansökan (de ville ha bevis på att jag bor i Danmark). Han åkte till kommunen, och kommunen har inte fått in mig i systemet ännu! I alla fall, det står fortfarande att jag bor i Malmö på mina sidor på skatteverket!Skrikandes Jag blir galen! Sega, lata jädra slashasar! Nu står jag här mellan två länder och fick avbokat mitt besök hos läkaren i Malmö i fredags eftersom jag flyttat, men kan ännu inte söka vård i Danmark eftersom flytten tydligen inte registrerats hela vägen!

Fick ett intyg ifrån nya hemkommunen i alla fall som ska faxas till kinas konsulat i Köpenhamn imorgon. De var måttligt irriterade över att hantera ett Svenskt pass som inte direkt kunde styrka boendet i Danmark men jag fick i alla fall mitt visum inför resan!

Jag är så sur nu att jag tror det börjar komma rök ur öronen på mig!

Skatteverket kommer få det hett om öronen om inte min flytt är registerad hela vägen inom få dagar! Kommer självklart inte bli otrevlig eller något, men tänker kräva ett svar på varför de gör så här mot migRynkar på näsan

Jennie

lillbakaren
0

huvud = mos. Ögon lika med = kli kli. Näsa lika med = aj aj.

= mun lika med kli och stick….

och fötter + ben = ajaj dom med

och till råga på allt är jag jättehungrig också…..:(

men endå kan jag inte vara helts å sur och nere som jag borde vara.

FÖr jag kan inte sluta tänka på att jag om  4 dagar kommer sitta på ett plan i väntan på att få åka.

2 dagar kvar i skolan med mycket och göra… Sen blir det helg och härligt + packning O.S.V…. sedan söndag och åkning(ordval?) till flygplatsen i luleå och sedan PÅVÄÄÄÄÄG

Mainebusters
0

Mina missar väckte mig kl tre.. eller rättare sagt, efter en halvtimmes försök så fick de upp mig. Hur kan man låta bli att vakna när de trampar på mig, och går på mitt hår? ler..

RuiXue
0

Min mage går på högvarv och jag vet inte varför! Stressmage inte omöjligt då jag reser till Kina på söndag! Tror min mens kommer snart också och hade inte haft något emot om den uteblev till september eller så ;)

Jennie

VeganGeek
0

Först får jag en svår allergireaktion när vi och handlar på grund av mögliga körsbär, sen när jag äntligen börjat hämta mig visar det sig att vi inte själva har full koll heller, en salladslök hade legat och blivit dålig på bordet där jag satte mig för att dela lite mediciner så nu är det kört igen, har kört ventoline och hostar fortfarande som en galning.Skrikandes

Zvintos
0

Blä, 3 långa dagar tills vi hämtar hem valpen.
Känns redan som en hel evighet! Tungan ute

[Tassy]
0

Blärk! Nyser så näsan blöder, förbaskade ekar!

Louisette
0

Har mensvärk, en grinig farsa, halvkassa betyg och har tackat nej till sommarpraktiken på Skånes djurpark på grund av stress. Fy bubblan Rynkar på näsan